Nekromanti DanCon VI!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DanCon VI</font size>

Vad är DanCon?
DanCon är ett minispelkonvent för Rollspel.nu:s användare. Det anordnas med oregelbundna mellanrum en eller ett par gånger per år hemma i min villa strax söder om Stockholm.

När börjar det?
DanCon VI är tänkt att gå av stapeln lördag 3 mars. Ni kan börja droppa in från klockan 10 på förmiddagen; vi lägger av när ingen orkar stå upp längre.

Vad händer?
Vi spelar en massa spel, såklart. Det brukar inte bli särskilt mycket rollspel, men däremot en väldig massa brädspel, kortspel, figurspel och konsolspel.

Jag ordnar även FM i D&D Miniatures. 200 poäng, max. 8 figurer (minions och summons oräknade), assault, 1 timmes tidsgräns, kartor i stället för tiles, inga Drider Sorcerers. Ren swiss (blir vi inte fler än vi brukar så räcker det med tre rundor för att utse en klar vinnare).

För den som vill, demonstrerar jag gärna Fantasy Flights förstavärldskrigsdogfightingspel Wings of War. Det är, typ, Blue Max – fast bättre och utan hexagoner.

Vad kostar det?
Inte en spänn!

Finns det sovplatser?
Jodå, sådana finns. Jag kan själv inhysa upp till fem personer; andra godhjärtade stockholmsforumiter brukar kunna ställa upp med sovplatser. Hör av er i god tid och ange att ni behöver någonstans att sova så försöker vi ordna det på något sätt.

Vad bör jag tänka på?
Är du kattallergiker bör du ta med dig ordentligt med antikattknarksprej eftersom hela tre katter lever på konventsområdet. Den som vill övernatta bör ta med sig sovsäck och liggunderlag då jag inte kan garantera att madrasserna räcker till alla.

Mat, dryck och tilltugg kan inhandlas i en närliggande Vi-butik (öppet till 21.00). I närområdet finns dessutom tre pizzerior, en McDonalds, en grekisk kolgrill, en kinesrestaurang som säljer mat för avhämtning samt en vanlig krog. Jag är osäker på huruvida pizzeriorna accepterar kortbetalning, så medtag kontanter i tillräcklig mängd.

Har du ett knasigt/roligt/coolt spel hemma? Tag med det!

Hur tar jag mig till konventet?
Vägbeskrivning och karta e-postas till de som anmäler sig.

Får jag komma?
Klart du får!

Hur anmäler jag mig?
PM:a mig och tala om att du vill komma (glöm inte att ge mig en fungerande e-postadress så jag kan maila vägbeskrivning och karta). På grund av att mitt hus är av en begränsad storlek (och dessutom temporärt blivit av med ett rum) kan DanCon VI tyvärr inte ta emot fler än cirka 20 personer. Först till kvarn …

Varmt välkomna!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kul!
Jag vet inte om man kan preliminärboka en plats, men det vore hur som helst skoj att komma och förgylla er tillvaro och spöa er i minis. Ska bara se om jag får med mig några av de andra Linköpingsgökarna så det blir lite lättare med resa och sådant. :gremsmile:

thark

Hero
Ska bara se om jag får med mig några av de andra Linköpingsgökarna så det blir lite lättare med resa och sådant.

Jag är inte svårövertalad, men gissar att det vore praktiskt om någon/några med lagom brumbrumtillgänglighet sluter upp också. :)

Dimfrost

Special Circumstances
Jag siktar definitivt på att komma och försvara min titel. Jag bokar gärna en madrass också, det är så smidigt att kunna sova på konventsområdet. :gremgrin: Det är även möjligt att jag kan ha tillgång till bil samt köra.

/Dimfrost

Hellzon

Långsamma Vargen
Ja mää!

Jag dyker upp någon gång på förmiddagen. Som vanligt skulle det vara trevligt med sovplats någonstans, som vanligt kommer jag antagligen inte att utnyttja den. :gremgrin:

Medtager Flux och piratskepp. Eventuellt Capes om det hinner hit i tid och nån är sugen.

/Hellzon

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är intresserad

Särskilt om någon annan kan övertalas att stå för transporten. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Well, för att inte minisfolket ska heldominera Dancon nu så menar jag att jag kan spelleda In Harm's Way eller något annat litet mys-spel* ifall jag får några glada spelare. Meddela mig ifall intresse finnes och i sådarna fall för vad.

Storuggla, hat of confusion +2

<font size="1">* = Mysspel inkluserar bland annat ovan nämda In Harm's Way, men jag är öppen för förslag, suggestion-style!</font size>

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
0 platser kvar! ...

Storuggla, Insigna, hellzon, Dimfrost, Quan’talis, walium, Yassilus, Hunk, Bobby Magikern, Dnalor, Nightowl, Feliath, Snigel, thark, lanariel.silver, Magnus Seter, Basenanji, Mask, Gardener och Bearnie har anmält sig.

Ni andra som vill komma får sätta upp er på reservlistan ifall det skulle komma några avanmälningar.

seinet

Swashbuckler
Re: 17 platser kvar! ...

Jag skall se ifall jag kan, förhoppningsvis har jag tagit mitt körkort då och då kommer jag låna farsans bil och bränna upp.

/Seinet Wintermute - Hatar att vara tvungen att vara ute och utföra diverse ärenden när det regnar :gremfrown:

Quan'talis

Swashbuckler
Re: 17 platser kvar! ...

Nu har jag också anmält mig i ett PM, så jag hade tänkt skriva det här bara för att peka finger och skratta åt folk som inte kan följa instruktioner, men det visade sig att jag glömde ange min e-postadress så jag är lika dålig som alla andra. :gremblush:

jsandas@abo.fi blir antagligen bäst, ety det är den adressen jag kollar oftast (det vill säga varannan vecka, ungefär).

Jag kan tänka mig att spelleda något ifall jag händelsevis skulle råka bli klar med det i tid (det vill säga knappast).

Nightowl

Champion
Den här gången ska det fanimej gå!

Om det krisar har jag andra ställen att schlafa på!

Erik, begär ledigt den 2 och 5 på stört för Stockholmssemester

EDIT: Jag kan ta med ett mysigt spel om att köra de osaligas själar till helvetet som jag aldrig prövat och heter Hellrail. Sedan har en polare ett sjöslagsspel han hålllit på att testa som jag kan ta med mig, det är ball!