Nekromanti DanCon VI!

Storuggla

Champion
Re: PANTY EXPLOSION! [ANT]

Ett: Debracy och Krille kommer ju inte.
Två: Hur fanken får du Panty Explosion till ett mys-spel? :gremlaugh:

Storuggla, vem skriver exploitation-rollspelet

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: PANTY EXPLOSION! [ANT]

Ett: Debracy och Krille kommer ju inte.
Två: Hur fanken får du Panty Explosion till ett mys-spel? :gremlaugh:
Ett: DeBracy tittar på resmöjligheter.
Två: lätt ordnat med det grymt softa gäng som står i laguppställningen om man får ihop det.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Rollspelsbutik på DanCon VI! ...

Jag har den stora glädjen att meddela att DanCon VI kommer att bevistas av Goblin Games, som tar med sig ett utbud av spel till försäljning.

Kontakta Hunk om ni har några önskemål på vad han ska ta med sig upp.

Basenanji

Postd20modernist
Fullt?!

Jag får skylla mig själv som inte har surfat in på rollspel.nu på några dagar.

Jag vill vara med! Hela dagen den här gången!

Om jag får leva ut mina rollspelsdrömmar utan motstånd så skulle jag vilja spelleda ett eget scenario till D&D (om någon vill spela), spela med Herr Nils som spelledare och ställa upp i D&D ministurneringen.

Men det kanske är fullt?

/Basse, fejkade tärningar ska få Dimfrost att bli Dim-rost! :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Jag är gärna med! Om jag får vara med...

...på DanCon öht!

Vi får väl se!

Om det är lugnt är jag hursomhelst mycket gärna med!

/Basse

Hunk

Hero
Goblin Games informerar

Eftersom Dante inte kunde lova att avsätta en halvsal till butiken, så kommer jag att ta med en rätt begränsad del av vårt sortiment. Det kan därför vara smart att skicka ett PM eller mail (henrik@goblingames.se) till mig om det är något man vill skall plockas med. Om det rör sig om någon udda eller gammal produkt kan det till och med vara värt att höra av sig före den 22:e januari, eftersom jag kommer att lägga en USA-order någon dag därefter. Kommer visserligen beställa mer under februari, men då är det inte helt säkert att grejerna kommer fram före konventet.

Dimfrost

Special Circumstances
Ingen ministurnering?

Det tycks inte bli mer än fyra minisspelare som kommer, åtminstone om man jämför med förra året. Ingen Rising, Lambi, Organ, Vulf m.fl.? Å andra sidan, om det nu är mindre utrymme än vanligt kanske det är lika bra det...

/Dimfrost

Basenanji

Postd20modernist
Kanske en liten en?

Jag vet inte om du räknar in mig i de fyra som kommer men jag ser verkligen fram emot att få spela minis mot forumsmästaren. Att motståndet inte blir lika svårt som förra året kommer väl ingen att tänka på efteråt? FM är FM oavsett deltagarnas antal... :gremgrin:

Jag tycker helt enkelt att det låter bra. Större chanser att få åtminstone en hedrande bronspeng.

Inte illa. Alls.

/Basenanji, pluggar reglerna hårt just nu.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Kanske en liten en?

Jag hade missat dig, sorry! :gremsmile: Med mindre folk tar det ju mindre tid, vilket är en fördel eftersom det har dominerat bordsytor och annat rätt hårt tidigare, ju. Eventuellt kan man köra alla möter alla för att förenkla turneringsformatet lite (swiss funkar mindre bra när man är färre än 7).

/Dimfrost

Hunk

Hero
Jag vill nog också vara med...

...och spela D&D Minis. Har visserligen bara spelat det två-tre gånger i våras (med en kille som inte heller spelat det tidigare) och har kass koll på reglerna, men det behövs ju alltid en slagpåse?

Jag skall för övrigt försöka hinna med att checka om det finns möjlighet av spons till turneringen från den skandinaviska distributören. Det är kanske tveksamt om de vill skicka grejer till ett sådant litet arrangemang, men det skadar ju aldrig att försöka.

Lambi

Swordsman
Re: Ingen ministurnering?

Jag kommer med jättestörsta sannolikhet ramla över atlanten och bosätta mig i Staterna(TM) där borta under våren, så jag blir nog frånvarande även om det skulle bli lite bortfall och plats för mig.

Solly ._.