DanCon är först och främst ett spelkonvent, men jag tänker inte hålla samma drakoniska alkoholpolicy som vanliga konvent.Vitulv said:Hur ser det ut med åldern på konventsdeltagarna? Jag ska ju spelleda och har svårt att göra det utan folköl, så hur ser årets alkoholpolicy ut?
Det låter bra, målet är ju inte att berusa sig, direktDante said:DanCon är först och främst ett spelkonvent, men jag tänker inte hålla samma drakoniska alkoholpolicy som vanliga konvent.Vitulv said:Hur ser det ut med åldern på konventsdeltagarna? Jag ska ju spelleda och har svårt att göra det utan folköl, så hur ser årets alkoholpolicy ut?
Ergo: Vill man klämma några folkisar under dagens lopp är det helt okej.
Lycklug häst är lycklig!Martin Ackerfors said:Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
Möller said:Lycklug häst är lycklig!Martin Ackerfors said:Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
Du kan skratta åt mig istället.Lu-kaazh said:Möller said:Lycklug häst är lycklig!Martin Ackerfors said:Jag kommer förhoppningsvis göra Möller till en lycklig häst då jag blir tvungen att ställa min plats till förfogande. Spela lugnt!
NEEEJ
jag såg framemot att skratta åt dig när du inte fick komma.
Är det bara som jag inbillat mig?Übereil said:Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också? För det skulle jag ju faktiskt ha möjlighet att gå på, i och med att jag har en intervju i Stockholm på eftermiddagen...
Übereil, alla dessa jävla intervjuer jag måste gå på hela tiden
Jag tror att det var DanCon förra åretÜbereil said:Är det bara som jag inbillat mig?Übereil said:Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också? För det skulle jag ju faktiskt ha möjlighet att gå på, i och med att jag har en intervju i Stockholm på eftermiddagen...
Übereil, alla dessa jävla intervjuer jag måste gå på hela tiden
Übereil
Nä, se här.Übereil said:Är det bara som jag inbillat mig?
Vi Stockholmare använder de minsta ursäkterna för att dricka öl.Übereil said:Hur var det, skulle det bli någon slags DanCon-pub dagen innan också?
Även om jag är av den bestämda åsikten att konvent är tillfällen att träffa spelare och prata om spel, och där det här med att faktiskt spela spel mer är något som ibland kommer och stör mitt i ovanstående aktiviteter, så tänker jag nog ta med mig ett ex av Null State ifall det skulle visa sig finnas intresse av att spela det. Kanske kan vi spela VÄRMEDÖD också, om vi mot förmodan hittar en grupp som kan uppfylla grundkraven.Vimes said:För övrigt vore det kul att höra vad folk har tänkt att spela för spel
Fast vi behöver nog en lite större grupp än bara dig och mig.gizmo said:jag har ju redan anmält att jag vill.
Dåså, four is a party. Ta gärna med en kvällstidning om ni kan hitta någon med bilder på något annat än Estelle. Jag ska se om jag kan köpa nån hyfsat ny populärvetenskaplig tidskrift... Även om jag har en vag idé om en plot jag vill testa =)Vimes said:Jag spelar jättegärna Null State. Jag har spellett det vid ett tillfälle, och skulle gärna testa att spela det.
Det löser sig nog. Jag tar med mig ett par, men ju fler desto bättre.Übereil said:Jag la nyss, som arbetslös, sex papp på körlektioner och kommer därför få alldeles tillräckligt med ångest bara av att köpa mat.
Übereil, och att stödja kvällstidningar med pengar...