Nekromanti Dante ritar med Photoshop

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har testat att rita kartor med Photoshop och Wacom-bräda. Det här är ett litet utsnitt ur en av dem.

Jag börjar så smått få kläm på när tryckkänsligheten ska användas för att variera linjetjocklecken, och när den ska variera transparensen.

Med lite ytterligare övning blir det säkert lättare (och bättre).

Attachments

Dante

Staff member
Ännu en bit av en karta. Ganska så darriga linjer – men vad tusan, det här är en förstoring och det ska väl ändå synas att den är »handgjord«.

KamiFisk

Hero
Läckert gjort var det iaf. Kul att du tänkte på ljuset på husen. Många missar det på kartor.

solvebring

Superhero
Skitnajs! Har själv försökt att ge mig på det här med stadskartor, men tvi vad det är tidsödande och svårt att få ett bra resultat. Iaf om man är solvebring. Du tycks istället ha lyckats riktigt bra och jag gillar den som sjutton. =)

Caligo

Swashbuckler
Hur har du gjort husen? Ritat taklinjerna för hand och fyllt i färg? Eller någon lagerstil?

Dante

Staff member
För hand: ett lager med linjerna, ett med färgen, ett med skuggor och ett med högdagrar.

Caligo

Swashbuckler
Dante said:
För hand: ett lager med linjerna, ett med färgen, ett med skuggor och ett med högdagrar.
Det blir ju jättefint - känns som mycket jobb (jag är lat av mig). Men de där träden har iallafall fått lite effekter på sig.

Caligo

Swashbuckler
Dante said:
Ännu en bit av en karta. Ganska så darriga linjer – men vad tusan, det här är en förstoring och det ska väl ändå synas att den är »handgjord«.
Det är de lite darriga linjerna som gör att det ser riktigt bra ut.