Nekromanti Dante textar en logga

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Igår satt jag och textade jävel för att få till en schnygg logga till »Dödens labyrint« som Dungeon of Doom III kommer att heta på ärans och hjältarnas språk.

Och vid halv tolv på natten kändes det som om jag nästan fått till det (den bifogade bilden).

Nästa steg blir att skaffa en bättre kalligrafipenna; texta varje bokstav separat ett antal gånger; scanna in de bästa och sedan pussla ihop loggan i Photoshop eller Illustrator.

Attachments

KamiFisk

Hero
Ser riktigt jäkla nice ut.
Glöm inte att göra bokstäverna i lika stora rutor så att det blir samma storlek. Iof inget photoshop inte kan fixa.

solvebring

Superhero
McFisk said:
Ser riktigt jäkla nice ut.
Glöm inte att göra bokstäverna i lika stora rutor så att det blir samma storlek. Iof inget photoshop inte kan fixa.
Skriver under på "Ser riktigt jäkla nice ut".

Förövrigt kan jag inte stå emot att småle när en känd yrkesman inom grafisk design får råd om hur han ska lägga in loggan digitalt. Kan inte vara bra för Dantes ego. :gremwink:
Klockrent! :gremdrink:

Genesis

Ni dés ni maître
Fräckt. Intressant 'e'! Kan inte åminnas mig ha sett den varianten tidigare. Var kommer den ifrån?

Dante

Staff member
Genesis said:
Fräckt. Intressant 'e'! Kan inte åminnas mig ha sett den varianten tidigare. Var kommer den ifrån?
Från nån grafitti- eller tatueringskalligrafi jag sett nånstans.

Radioaktiv

Hero
Jättesnyggt. Även om jag tycker att "s" ser lite väl mjuk ut i jämförelse med resten av bokstäverna, men det bryter ändå snyggt. Och jag gillar verkligen e :gremsmile:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Alltså, så där ser ju inte riktiga bokstäver ut, slarvig måste jag säga.

/undrar hur långt gånget reglerna är skrivna nu?

Dante

Staff member
Hans E Magnusson said:
/undrar hur långt gånget reglerna är skrivna nu?
De är klara sedan länge och toppar just nu SF-bokhandelns försäljningslista för tredje månaden i rad.

gizmo

temporary sunshine
Bara att min association med den typen skrift är en helt annan än dugeon eller doom..
Ska försöka hitta ett exempel av vad jag menar och posta här.. Det är något väldigt bayerskt. - Vilket inte gör något i sammanhanget eftersom det inte finns så pass många Bayern som hänger här.

EDIT:
http://de.wikipedia.org/w/index.php...ten_Logo_001.svg&filetimestamp=20120310185926
Nu är det här svart-vitt. Men att ditt bläck är blått gör det ännu mer bayerskt.

Iaf, Lausbubengschichten, det är något som man associerar med, hmm, lätt och lustigt!
Det blir en nice clash att tänka sig gå in i en sådan dungeon. Typ man går genom porten, på gott humör, visslande, med skippande steg, men sedan, märker man plötsligt: hmm, det är ju lite väl mörkt här inne... och vad var det där för konstigt ljud? och sedan waaah, kommer det monster.
:gremsmile: