God45
#PrayersForBahakan
För knowledges: Är du adlig hade jag tagit Politics, inget lär en sådant så snabbt som ett samhälle där alla är beväpnadeMårten said:Hej ni erfarna vampire lirare
Tänkte fråga lite om knowledges....
Jag tänkte ju skapa en outbildad viking och jag tycker mig inte hitta någon knowledge som är bra.
Snubblade dock över en vikingabok (Wolves of the Sea) som har två knowledges, Rune-Lore (runeskrift) och Seamanship (allt om skökunskap, navigering fixa båt mm) och de låter ju roliga men kruxet är väl att om jag lägger de 4a poängen man får i början på seamanship kommer de aldrig till användning.
Så tänkte kolla om någon hade några trevliga pointers om vad man kanske ska satsa lite på?
Linguistics är också nice, du vill ju kunna prata åtminstone engelska om vi börjar i England och då behöver du minst en dot. Det kan du ju ha lärt dig under plundring
Brukar inte survival sköta skepps grejer? Fråga vår spelledare om det han vet nog.
Oh, och jag spelar ju en före detta kapare (laglig pirat) så vill du ha varit en del av besättningen på mitt skepp så hade det varit coolt. Jag behöver en första styrman liksom
EDIT: Jag var för långsam.