På frågan om tiden kan jag svara både jag och nej. Nej för att strider i DH egentligen inte tar så fruktansvärt lång tid, och Ja för den tid det tar ägnas åt att upprepa samma sak om och om igen. Vad gäller det du kallar dramaturgisk design så stöds det, det är bara det att det tar så jäklarns lång tid att nå dit. Strider i DH är brutala och extremt blodiga. Men tyvärr så kännetecknas de av ketchupeffekt. Liksom, man skjuter någon åtta gånger. De sju första träffarna ger bara skråmor medan den åttonde gör så att alla offrets inre organ exploderar ur öronen. Sådant får gärna ske men varför inte efter två eller tre träffar?Basenanji said:Nu ska jag vara lite smartare än vanligt. det är inte meningen att vara en Jobbig Jävel, utan snarare ett bevis för att jag tar frågan på allvar och verkligen vill hjälpa till.
Det problemOrgan vill åt är ju att man tål hur mycket stryk som helst och därför vill han ha nåt annat system. Varpå vi andra strax överröser honom med olika system. Inget fel i det , men egentligen borde vi väl fråga oss varför det öht är ett problem med DH-reglerna och vad vi hellre vill uppnå!
Är ni med?
Så för att kunna ge bra feedback undrar jag:
1. Varför är det ett problem med DHs märkliga hit pointssystem? Tar strider för lång tid? Isf-> ta ett system med snabbare stridsresolutioner. Stöder inte reglerna äventyrets dramaturgiska design? Isf...?
2. Vad vill du uppnå med snabbare strider? Att striderna inte ska ta tid från annat? Är striderna ens speciellt viktiga? Eller vill du åt en speciell sorts strider?
Fridens liljor och hopp om kreativ diskussion!
/Anders