G
Guest
Guest
Jag vet att detta är en konstig fråga... men vad kan en adeptus mechanicus (Närmare bestämt en Explorator) tänkas ha för underkläder?
/Zorbeltuss
/Zorbeltuss
Av stål dessutom! I alla fall om det är Adeptus Mechanicus vi talar om.Paxen said:Boxers med kejserliga sigillet, örnar, svarta hjärtan och piratankor.
Gäller det båda könen och skulle de verkligen ha något så ofunktionellt som boxers (om det inte är Schweiziska arméboxers)?Organ said:Av stål dessutom! I alla fall om det är Adeptus Mechanicus vi talar om.Paxen said:Boxers med kejserliga sigillet, örnar, svarta hjärtan och piratankor.
Om jag ska vara helt ärlig, så tror jag att dom skulle ha något enkelt tyg som dom använder som blöja.Zorbeltuss said:Gäller det båda könen och skulle de verkligen ha något så ofunktionellt som boxers (om det inte är Schweiziska arméboxers)?Organ said:Av stål dessutom! I alla fall om det är Adeptus Mechanicus vi talar om.Paxen said:Boxers med kejserliga sigillet, örnar, svarta hjärtan och piratankor.
Låter vettigt... tar inspiration från mormonernas Tempelklädnad i ett stycke...DeBracy said:Jag tror det är en värmetålig kroppsstrumpa av nånting mellan teflon och asbest.
Nej... men om du vill får du gärna drömma om prästinnor iklädda Tempelklädnad med olika motoroljor insmordaDraugen said:Frågan är, smörjer prällen i fråga in dem i heliga oljor eller ej?
Hehe, det skall jag fundera på!Zorbeltuss said:Nej... men om du vill får du gärna drömma om prästinnor iklädda Tempelklädnad med olika motoroljor insmorda
nja, det finns ingen "standardiserad" cybermantle som ser exakt lika dan ut på varje präst. Som tumregel kan man säga att, desto mindre den är ju dyrare är den. Antar att du vet om det men cybermantlen funkar som kopplingspunkt till vad du nu vill koppla på den, dvs om du skall slänga på gigantiska lyftkranar måste den anpassas och blir större. Den är inte definitiv utan byggs om under en Mechanicus Präst liv likväl som hans kropp.Zorbeltuss said:Det är för det första en forgeworldare, och för det andra, cybermanteln är inte kopplat till några externa objekt så den tar inte mycket plats, det är mest förstärkningar av rygg och skuldror plus en massa kopplingsdon... vilket gör att det lätt unkar med en enstyckes klädsel, men den kommer ha ett hål för ryggen...
Jag för det är ju inte därför jag frågar efter inspiration... om min fantasi hade funkat i grund i detta fallet hade jag inte startat någon tråd...Finns miljarder koloniserade planeter och miljarder olika typer av mode. Så, låt din fantasi härja fritt, det är säkert standard på någon planet..
/Zorbeltuss
Jag vet hur denna cybermanteln ser ut och det var den jag refererade till, vissa har gigantiska don... men när du själv väger ca 40 kg skulle inte något sådant funka... urindränering är inbyggt, men mer än så är det inte... sedan tenderar forgeworlds ha saker av bättre kvalitet än resten av imperiet, därför kan jag ännu lättare motivera en mindre mantel...xDanielx said:nja, det finns ingen "standardiserad" cybermantle som ser exakt lika dan ut på varje präst. Som tumregel kan man säga att, desto mindre den är ju dyrare är den. Antar att du vet om det men cybermantlen funkar som kopplingspunkt till vad du nu vill koppla på den, dvs om du skall slänga på gigantiska lyftkranar måste den anpassas och blir större. Den är inte definitiv utan byggs om under en Mechanicus Präst liv likväl som hans kropp.
Snällasnälla xDanielx, vissa engelska ord GÅR bara inte att använda på svenska, cloaken är ett sådant.xDanielx said:Att ha i åtanke är att få har ens tittat under cloaken på en Mechanicus Präst och 'lived to tell about it'. (Står någonstans i DHS Core).
Känns lite utanför titeln att prata om kloaker, men visst.Svettorchen said:Snällasnälla xDanielx, vissa engelska ord GÅR bara inte att använda på svenska, cloaken är ett sådant.xDanielx said:Att ha i åtanke är att få har ens tittat under cloaken på en Mechanicus Präst och 'lived to tell about it'. (Står någonstans i DHS Core).
Just nu är du skyldig att komma och rensa mitt tangentbord, efter att jag sprutskrattade ostbulle på det.
Kloaken på svenska har en helt annan betydelse och få präster, mechanicus eller andra, gillar att man kollar under deras kloaker. (såvida de inte lever i celibat och..) Nej, låt oss släppa prästdiskussionerna där.
/ Fredrik