Nekromanti Dark Heresy/Rogue Trader: Underkläder...

G

Guest

Guest
Jag vet att detta är en konstig fråga... men vad kan en adeptus mechanicus (Närmare bestämt en Explorator) tänkas ha för underkläder?

/Zorbeltuss

!Paxen

Swashbuckler
Boxers med kejserliga sigillet, örnar, svarta hjärtan och piratankor.

Organ

Out of time, out of mind
Paxen said:
Av stål dessutom! I alla fall om det är Adeptus Mechanicus vi talar om.

/Anders

G

Guest

Guest
Organ said:
Paxen said:
Gäller det båda könen och skulle de verkligen ha något så ofunktionellt som boxers (om det inte är Schweiziska arméboxers)?

!Paxen

Swashbuckler
Zorbeltuss said:
Organ said:
Paxen said:
Gäller det båda könen och skulle de verkligen ha något så ofunktionellt som boxers (om det inte är Schweiziska arméboxers)?
Om jag ska vara helt ärlig, så tror jag att dom skulle ha något enkelt tyg som dom använder som blöja.

Förresten, varför måste du veta vad dom har för underkläder?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tror det är en värmetålig kroppsstrumpa av nånting mellan teflon och asbest.

Vill du köra på nåt mer medeltida för att trycka på det gotiska i settingen så är det knälånga pösiga shorts/kallsonger som knyts i midjan eller har ett bälte (så kallade brokor).

G

Guest

Guest
För att i en nödsituation så sprang jag och min "minion" till bryggan från vilofasen så fort som möjligt, detta tolkade spelledaren som att vi gjorde det i underkläder... vilket innebär att jag måste förklara för de andra spelarna :gremtongue:

G

Guest

Guest
DeBracy said:
Jag tror det är en värmetålig kroppsstrumpa av nånting mellan teflon och asbest.
Låter vettigt... tar inspiration från mormonernas Tempelklädnad i ett stycke...

Hehe!

En lite lustig fråga måste jag säga!

Men jag håller med Debracy, hans förslag är sjysst!

Frågan är, smörjer prällen i fråga in dem i heliga oljor eller ej? :gremwink:

G

Guest

Guest
Draugen said:
Frågan är, smörjer prällen i fråga in dem i heliga oljor eller ej? :gremwink:
Nej... men om du vill får du gärna drömma om prästinnor iklädda Tempelklädnad med olika motoroljor insmorda :gremwink:

/Zorbeltuss som undantagsmässigt försöker ha osexiga kläder på min karaktär...

Zorbeltuss said:
Nej... men om du vill får du gärna drömma om prästinnor iklädda Tempelklädnad med olika motoroljor insmorda :gremwink:
Hehe, det skall jag fundera på!

Den är i vartfall oerhört sexig! Jag kan tänka mig en Adepta Sororitas ha en sådan på sig inunder all sin powerarmor hehe :gremwink:

omgbambi

Veteran
Att ha i åtanke är att få har ens tittat under cloaken på en Mechanicus Präst och 'lived to tell about it'. (Står någonstans i DHS Core).

Annars tror jag, att så länge de fortfarande har biologiska lemmar på nederdelen använder de vanliga underkläder. Vilket då är baserat på vilken sorts kultur Prästen kommer ifrån. Är det från en Hive planet, antagligen något som går i stil med modet på den planeten, Feudal Planet är det väll någon form av långkallingar.

Finns miljarder koloniserade planeter och miljarder olika typer av mode. Så, låt din fantasi härja fritt, det är säkert standard på någon planet..

G

Guest

Guest
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Att ha i åtanke är att få har ens tittat under cloaken på en Mechanicus Präst och 'lived to tell about it'. (Står någonstans i DHS Core).</div></div>
Det är angående deras "cybermantle" och det står att ingen erkänner att de har sett en...
Jag har planer för att få det att funka endå...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Annars tror jag, att så länge de fortfarande har biologiska lemmar på nederdelen använder de vanliga underkläder. Vilket då är baserat på vilken sorts kultur Prästen kommer ifrån. Är det från en Hive planet, antagligen något som går i stil med modet på den planeten, Feudal Planet är det väll någon form av långkallingar.</div></div>
Det är för det första en forgeworldare, och för det andra, cybermanteln är inte kopplat till några externa objekt så den tar inte mycket plats, det är mest förstärkningar av rygg och skuldror plus en massa kopplingsdon... vilket gör att det lätt unkar med en enstyckes klädsel, men den kommer ha ett hål för ryggen...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Finns miljarder koloniserade planeter och miljarder olika typer av mode. Så, låt din fantasi härja fritt, det är säkert standard på någon planet.. </div></div>
Jag för det är ju inte därför jag frågar efter inspiration... om min fantasi hade funkat i grund i detta fallet hade jag inte startat någon tråd...

/Zorbeltuss

omgbambi

Veteran
Zorbeltuss said:
Det är för det första en forgeworldare, och för det andra, cybermanteln är inte kopplat till några externa objekt så den tar inte mycket plats, det är mest förstärkningar av rygg och skuldror plus en massa kopplingsdon... vilket gör att det lätt unkar med en enstyckes klädsel, men den kommer ha ett hål för ryggen...

Finns miljarder koloniserade planeter och miljarder olika typer av mode. Så, låt din fantasi härja fritt, det är säkert standard på någon planet..
Jag för det är ju inte därför jag frågar efter inspiration... om min fantasi hade funkat i grund i detta fallet hade jag inte startat någon tråd...

/Zorbeltuss
nja, det finns ingen "standardiserad" cybermantle som ser exakt lika dan ut på varje präst. Som tumregel kan man säga att, desto mindre den är ju dyrare är den. Antar att du vet om det men cybermantlen funkar som kopplingspunkt till vad du nu vill koppla på den, dvs om du skall slänga på gigantiska lyftkranar måste den anpassas och blir större. Den är inte definitiv utan byggs om under en Mechanicus Präst liv likväl som hans kropp.

Så, om han är från en forgeworld skulle jag säga att han har någon form av septisk tank kopplad runt underlivet att pissa och skita i så att toalettbesök inte blir ett hinder i det konstanta arbetsflödet.

:gremsmile:

G

Guest

Guest
xDanielx said:
nja, det finns ingen "standardiserad" cybermantle som ser exakt lika dan ut på varje präst. Som tumregel kan man säga att, desto mindre den är ju dyrare är den. Antar att du vet om det men cybermantlen funkar som kopplingspunkt till vad du nu vill koppla på den, dvs om du skall slänga på gigantiska lyftkranar måste den anpassas och blir större. Den är inte definitiv utan byggs om under en Mechanicus Präst liv likväl som hans kropp.
Jag vet hur denna cybermanteln ser ut och det var den jag refererade till, vissa har gigantiska don... men när du själv väger ca 40 kg skulle inte något sådant funka... urindränering är inbyggt, men mer än så är det inte... sedan tenderar forgeworlds ha saker av bättre kvalitet än resten av imperiet, därför kan jag ännu lättare motivera en mindre mantel...

omgbambi

Veteran
Okej, det lät på ditt svar bara som att du menade att alla mantles var likadana :gremsmile:

Om den är inbyggd så har du väll inga underkläder överhuvudtaget? Vilken funktion skulle de fylla?
Opererat bort eventuella genitalier och satt dit en slang istället eller dyl, ser groteskt ut men funktionsdugligt! :gremlaugh:

xDanielx said:
Att ha i åtanke är att få har ens tittat under cloaken på en Mechanicus Präst och 'lived to tell about it'. (Står någonstans i DHS Core).
Snällasnälla xDanielx, vissa engelska ord GÅR bara inte att använda på svenska, cloaken är ett sådant.

Just nu är du skyldig att komma och rensa mitt tangentbord, efter att jag sprutskrattade ostbulle på det.

Kloaken på svenska har en helt annan betydelse och få präster, mechanicus eller andra, gillar att man kollar under deras kloaker. (såvida de inte lever i celibat och..) Nej, låt oss släppa prästdiskussionerna där.

/ Fredrik

omgbambi

Veteran
Svettorchen said:
xDanielx said:
Snällasnälla xDanielx, vissa engelska ord GÅR bara inte att använda på svenska, cloaken är ett sådant.

Just nu är du skyldig att komma och rensa mitt tangentbord, efter att jag sprutskrattade ostbulle på det.

Kloaken på svenska har en helt annan betydelse och få präster, mechanicus eller andra, gillar att man kollar under deras kloaker. (såvida de inte lever i celibat och..) Nej, låt oss släppa prästdiskussionerna där.

/ Fredrik
Känns lite utanför titeln att prata om kloaker, men visst.

Punkten tagen :gremwink: