Har spelat två builds första varvet.
Min första build var den som ligger mig närmast hjärtat - ultra greatsword och heavy armor. Ingen magi, mirakel eller annat trams. Varierar mig lite mellan två Greatswords (ena fire, ena naturell) och nu på senare Lightning King's Ultra Greatsword. För att väga upp min överdrivet långa swing time så har jag Havel's Armor och Havel's Greatshield för maximal tankighet. Inget slår känslan av att storma in i en hög monster som ett ånglok - både bildlight och bokstavligt, då Havel-settet ser ut som det gör.
Min andra build är en gammal favorit - Praise the Sun-builden. Här gäller mirakel, Lightning Sun Sword och Sunlight Parma för maximalt solprisande. Så länge jag får stå på avstånd kan jag nöta ned det mesta med blixtar, dunder och magiska under. I nödfall kan jag även slafsa ut enorm skada även i närstrid med mitt Sunlight Blade-enchantade Lightning Sun Sword. Naturligtvis förekommer också väldigt mycket jolly cooperation.
Pro tip: Skaffa Ring of Life Protection i mångfald så snart som möjligt. För endast 3000 souls i reparationskostnader per gång kan du undvika att dö och på så sätt spara både Humanity och Souls.