Nekromanti Databas för icke-Neogames skapat EON material ?

Papylon

Veteran
Finns det någon sådan ? En sorts portal för EON användare och källa för material som kartor, äventyr, områdesmoduler och annat som kan tänkas användas i kampanjer ?

Har för mig att jag sett några mindre men ingen som avser samla så mycket som möjligt (kvalitativt och snyggt givetvis), så att alla EON-spelare kan dra nytta av i tid och otid....
:gremcrazy:

Ceram

Hero
allmänt smått eller gott

Finns det någon sådan ? En sorts portal för EON användare och källa för material som kartor, äventyr, områdesmoduler och annat som kan tänkas användas i kampanjer ?

Har för mig att jag sett några mindre men ingen som avser samla så mycket som möjligt (kvalitativt och snyggt givetvis), så att alla EON-spelare kan dra nytta av i tid och otid....
Jörgens Eonsidor antar jag att du har sett. Bra grejer men ingen enorma mängder.

Drunoks drängar är också bra.

EonSe har redan nämnts.

Alla dessa borde gå samman och dessutom adoptera meterialet från gamla inaktiva mster Johan boning som verkar ha dött :gremfrown:

Då skapas en monsterdomän som äger allt annat på att ha bra eongrjer. Eftersom det finns så pass många webbmasters så blir inte alla inaktiva på samma gång.

/Ceram, visionerar

Grendel

Warrior
Plocka fram materialet ur era skrivbordslådor! :)

Jag tycker inte problemet är så stort med att samla materialet (kan enkelt fixas ändå genom länkar), problemet för min del är att fylla en sida med bra material. Jag har själv tacklat av lite med producerandet av material, men jag har haft turen att så mycket folk velat skicka in så mycket bra material till min sida och alltså ge den mer substans. *tackar, bugar och bockar! :gremlaugh:*

Jag ser ju här på forumet hur extremt många kreativa människor det finns som kan skriva utmärkt material. Vart tar det material vägen som inte visas fram här? Det måste ju finnas där? Kan inte de som har bra material men inte orkar/kan göra en egen sida skicka det till en sida de själva tycker är värdig att lägga upp det?

Papylon

Veteran
Tack för svaren. inget nytt på horisonten med dessa sidor (även om det alla är bra och användbara)... Men jag lockas starkt av tanken på att man skulle skapa en monstersida som samlar allting. Finns inget negativt med det egentligen, flera mindre sidor riskerar att uppdateras sällan och få för lite material...

En stor EON sida skulle däremot kunna hållas mer levande och vara till större nytta av flera anledningar. :gremsmile:

Är själv helt handikappad vad gäller skapande av webbsidor men skule lungt kunna hjälpa till på andra sätt samt bidra med det material och annat jag själv har skapat.

Men finns det intresse för att skapa en sådan sida ? Vad säger ni webmastrar för de mindre EON sidorna ? :gremtongue:

Olle Linge

Snigel
Här tar det vägen

Jag ser ju här på forumet hur extremt många kreativa människor det finns som kan skriva utmärkt material. Vart tar det material vägen som inte visas fram här? Det måste ju finnas där? Kan inte de som har bra material men inte orkar/kan göra en egen sida skicka det till en sida de själva tycker är värdig att lägga upp det?
Det där är nog inte så svårt att svara. Folk gör inte klart saker helt enketl, man kommer på ett coolt koncept, eller får inspiration efter att ha set eller gjort något och man strukturerar upp arbetet för att skriva, sg en regionsmodul. Sedan skriver man en hel del, man kanske till och med orkar jobba sig igenom hela modulen så att allt material finns. Det man (i alla fall inte jag) sällan orkar göra, är att korrekturläsa och skriva om det på ett sätt så att det går att presentera för andra människor så att de kan få ut något vettigt av det.

Så svaret är at all kreativitet ligger i halvfärdiga projekt på folks hårddiskar, och det är inget man vill lägga upp på någon sida, varken sin egen eller någon annans. Så vi får helt enkelt försöka uppmuntra folk att jobba vidare eller inte ha ett intresse som hoppar så snabbt :gremgrin:

Krille

Super Moderator
Neo-wiki

Jag skulle i teorin kunna lägga upp en Neo-wiki, som folk kan få lägga whatever jox de vill.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Här tar det vägen

all kreativitet ligger i halvfärdiga projekt på folks hårddiskar, och det är inget man vill lägga upp på någon sida, varken sin egen eller någon annans. Så vi får helt enkelt försöka uppmuntra folk att jobba vidare eller inte ha ett intresse som hoppar så snabbt
Fast om nån skulle skicka halvfärdigt material till Drunoks Drängar, så hade jag nog kunnat tänka mig färdigställa det om det var intressant. Liksom... ganska få av artiklarna som ligger uppe har varit färdiga så fort de lämnat författaren, utan de har studsats fram och tillbaks mellan drängar till höger och vänster. En halvfärdig text skulle egentligen inte vara så mycket annorlunda, särskilt om det fanns ytterligare några frivilliga skribenter som kunde ställa upp och bli studsade på.

Det är väl egentligen lite så arbete i Wiki fungerar antar jag.

/Joel

lijat

Swordsman
Re: Neo-wiki

det tycker jag låter som en bra ide då skulle man kunna samla det mästa av matrialet på ett ställe och länka till det som finns på andra ställen.

Magnus L

Hero
Jodå..idén är god.

Men..några problem dyker upp.

Vad ska få vara med på sidan? ska det vara någon kvalitetskontroll? Vem ska isåfall avgöra vad som är kvalitativt nog.

Eller ska man låt allt vara med och poängsätta på en skala?

Eller ska allt inskickat material läggas upp utan någon kvalitetskontroll?

Dock tycker jag helt klart du ska köra igång projektet..kan kanske bli en morot för alla att rota fram sitt material och skicka in det.

Papylon

Veteran
Det borde finnas en speciell standard - gällandes textformatering och användbarhet på materialet, men allt ska vara välkommet. Det är ju det som är tanken...

Men själva poängen är väl att det vore intressant att få några av de större EON-sidornas webmastrar hoppa på en sådan här idé... Finns måhända några av dem på forumet ? :gremsmirk:

Papylon

Veteran
Re: Här tar det vägen

Då kanske man helt enkelt inte borde kräva att materialet är 100% färdigt, bara det finns en ordentlig kärna så borde det kunna färigställas.

Kruxet är väl att det är svårt att få väldigt många människor som sitter med fint material på sina HD;s att scanna eller bara skicka in.

http://www.foxtail.nu/neowiki/ är en början ! En fins sådan, jag ska nog försöka fortsätta tjata om någon form av sammanslagning. Kanske helt enkelt tar och mailar webmastrarna.... :gremlaugh:

Papylon

Veteran
Re: Och nu är det klart!

Fantastiskt ! :gremlaugh:

En bra början !

Något i den stilen är perfekt, ett sorts php system med många webmastrar som alla kan lägga upp material är även det en intressant idé.. Så att inte allt först måste skickas till EN person.