Jag har ett minne av att någon gjorde ett inlägg om baldur's gate på D&D-forumet och fick en massa svar om att det inte riktigt passade in (för all del, han fick svar på sin fråga också).
Problemen med dataspelsinlägg är
1) de är totalt ointressanta för någon som inte spelar spelet. (ja ja, jag vet att det här argumentet är lite ohållbart, men för diskussionens skull tänker jag utgå från att alla andra slags inlägg är intressanta för alla) De flesta diskussioner om dataspel jag sett på andra forum har handlat om saker som "Var hittar man Celestial Fury i Baldur's Gate 2?" eller "Vad är koden för att bli odödlig i Halflife?"
2) det är svårt att avgöra vilka dataspel man ska få diskutera på ett rollspelsforum. Är Halflife ett rollspel? Thief 2? Outcast? Myst?
3) (och det här handlar specifikt om att diskutera dataspel på SF/Fantasykulturforumet) om folk börjar diskutera dataspel på ett forum kommer det så småningom att bli ett renodlat dataspelsforum, eftersom det är mycket fler människor som är intresserade av vad man ska skriva för att bli odödlig i Halflife än av om Tolkien var anarkist. Och var ska vi då diskutera retrofuturism, holländska brudar och vad hobbitar egentligen stoppar i sina pipor?
/JPS - "Håll vårt forum rent!"
Så. Var i #**€&%@ ? finns den där %##€ Celestial Fury?