bladerunner_35
Warrior
Jag har skapat ett introduktionsäventyr till N2 så att jag och mina spelare kan lära oss reglerna.
I detta äventyr skall RP radera säkerhetskamerornas minne.
Antingen genom massivt våld eller genom att infiltrera systemet.
Forskningslabbet är inte uppkopplat mot nätet och säkerhetssystemet är ett eget system inom labbet (det är inte sammankopplat med övriga forskningssystem).
Jag är inte säker på vilka färdigheter som skall användas.
Hacking/Datateknik/Programmering/Informationssökning?
Hacking verkar vara anpassat för just nätet och även om de flesta datorer är utrustade med VR så är det tänkt att datorn i fråga skall vara en enkel sådan endast för övervakning och liknande.
Datateknik och programmering verkar inte heller riktigt adekvat om man läser beskrivningarna.
Först hade jag tänkt mig något i stil med:
Informationssökning (för att hitta filen typ)
Datateknik ob4T6/Programmering ob3T6 (för att radera filen)
När jag läste igenom regelboken blev jag dock tveksam och bestämde mig för att använda detta utmärkta forum för att få andra åsikter i ämnet.
Dessutom har jag letat i regelboken efter regler om lasersikte, kikarsikte, cyberlänkade vapen och liknande.
Visserligen finns det regler i Codex men jag undrar om de inte finns i regelboken?
I detta äventyr skall RP radera säkerhetskamerornas minne.
Antingen genom massivt våld eller genom att infiltrera systemet.
Forskningslabbet är inte uppkopplat mot nätet och säkerhetssystemet är ett eget system inom labbet (det är inte sammankopplat med övriga forskningssystem).
Jag är inte säker på vilka färdigheter som skall användas.
Hacking/Datateknik/Programmering/Informationssökning?
Hacking verkar vara anpassat för just nätet och även om de flesta datorer är utrustade med VR så är det tänkt att datorn i fråga skall vara en enkel sådan endast för övervakning och liknande.
Datateknik och programmering verkar inte heller riktigt adekvat om man läser beskrivningarna.
Först hade jag tänkt mig något i stil med:
Informationssökning (för att hitta filen typ)
Datateknik ob4T6/Programmering ob3T6 (för att radera filen)
När jag läste igenom regelboken blev jag dock tveksam och bestämde mig för att använda detta utmärkta forum för att få andra åsikter i ämnet.
Dessutom har jag letat i regelboken efter regler om lasersikte, kikarsikte, cyberlänkade vapen och liknande.
Visserligen finns det regler i Codex men jag undrar om de inte finns i regelboken?