solvebring
Superhero
Vilken nödvändig kommentar =) [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Kanske någon av de nyare Star Trek-liknande mojjerna skulle funka. Så länge de inte har kontakt med internet eller på annat sätt kan erbjuda minsta distraktion...Jag tycker idén är klart intressant men håller med om hindren men en mindre datorvariant som en handdator av något slag skulle, antar jag, inte störa mer än vanliga rollformulär.
Tja, stör väl inte mer än en spelledarskärm... =)Däremot tycker jag inte att min 12" bärbara är i vägen särskilt mycket så länge det bara är den enda datorn på bordet.
Mest produktnamnet, faktiskt.Appropå länk; var du intresserad av bild eller prestanda?
Vad konstigt då att en del har efterfrågat det (länk har jag redan gett och det finns en till på DoD-forumet). Generatorn skulle vara till för inspiration, inte för att presentera faktiska data. Oskrivna Blad har för övrigt en sådan struktur, så till och med rollspelmakare har gått i samma tankar. Men du verkar ju ha sådant redan inbakat i viss mån om du presenterar skvaller och saker som "han har inte varit sitt vanliga jag sedan Eva dog".En sådan där tankekarta med ett begränsat antal aktörer behöver man knappast en slumpgenerator för
"moc"?Själv har jag gärna några instanser med moc igång, då kan jag rätt smidigt hoppa mellan olika spår, men ditt sätt verkar ännu fräckare.
Ett ögonblick var jag rädd att Tempest skulle kännas redundant, men så såg jag att RPGsoundmixer verkade mer meckigt och dessutom inte var gratis. =)RPGsoundmixer - Ljudprogram som kräver en hel del förberedelser men som är underbart för att skapa känsla och dramatik.
Jo, jag har inte tittat på Tempest själv än. Det verkade coolt.Ett ögonblick var jag rädd att Tempest skulle kännas redundant, men så såg jag att RPGsoundmixer verkade mer meckigt och dessutom inte var gratis. =)
Det är det =)Det verkade coolt.
Mjo, jag förstår det. Däremot känner jag inte behovet själv, och det känns som en sån där grej som skulle vara minst sagt jobbig att programmera in... Just nu har jag nog med att försöka få programmeringsspråket Python (som Tempest 3 skapas i) att fixa crossfading...Fördelen med RPGmixer som det är nu, är just att det finns fler funktioner. Framförallt för ljudeffekter och slumpandet av dem.
Det kommer du iofs aldrig att behöva göra, eftersom jag av principskäl aldrig tar pengar för de program jag skapar. Nackdelen är att de i hög grad blir program för mina behov där "alla andra" mer blir en sekundär målgrupp - fördelen är att jag med gott samvete kan fokusera på det jag vill, inte har några deadlines, och inte måste anpassa programmen efter någon annan... =)Om Tempest skulle göra dom sakerna skulle jag till och med kunna betala för det.
Mjo, men dels använder jag själv (också av principskäl) open-sourceprogramvara när jag kan, och dels känns det som att Tempest fyller mina behov... =)Och det kostade typ en 100-lapp med rpgsoundmixer, vilket inte är så farligt med tanke på hur mkt man lägger ner på böckerna tex.