God45
#PrayersForBahakan
Mycket av problemet med att spela det idag är att man i urtiden när spelen kom fick med sig en massa böcker och kartor i lådan. Utan de sakerna är det rätt mycket svårare. Jag spelade med Gamefaqs uppe bakom spelet när jag spelade det för fuck orka skriva ner mantranen (det behöver man i och för sig bara göra i ett spel för de ändras inte mellan 4-6:an )Übereil said:Jo, det är så jag förstått det - lite synd att jag inte pallar med det nödvändiga antecknandet bara. Jag är liksom van vid att få en vettig karta helt gratis samt en bok där allt det man behöver veta för att ta sig vidare tas upp.God45 said:Ultima 4-7 är superbra spel, några av de bästa någonsin De har fantastisk handling och mycket att upptäcka. Gameplay och grafik är primitiva men det är saker man får ta.
Übereil
Sedan finns det moongates som kan dra rakt åt helvetet. De ändrar vart de går beroende på månens position i spelvärlden. Det är helt omöjligt att kartlägga det själv om man inte ägnar flera IRL dygn åt att bara åka runt och göra det. Men det slipper man med Gamefaqs. Konspirations teorin om dem är att man kunde köpa en guide i någon dator tidning back in the day och få det utskrivet där.
Så det är spel som kräver en hel del tålamod och vilja att själv skriva ner och pussla ihop saker (elelr gamefaqs ). Men gillar man sandlåde spel är de ganska fantastiska, speciellt med tanke på när de kom.