Nekromanti Datorspel, tips?

Mogger

Hipsteranka
Om jag älskade Grim Fandango, Myst, Bladerunner, Homeworld, Fallout och Call of Duty och inte har spelat sedan Oblivion (som jag inte gillade) vad ska jag spela då?

Jag har nämligen ägnat dagen åt att spela Skyrim och tycker väl att det är hyfsat, men inte super.

Jag är inte jätteförtjust i realtidsstrategispel eller shooters men i vissa fall funkar det. Jag är absolut inte förtjust i sidequests och random monster. Jag vill åt story och stämning. Gärna i ett långsamt tempo. Gåtor är kul, minipel är kul, management är kul,

Tips?

Paal

Imaginär fantast
Dragon Age: Origins, om du fokuserar på huvudstoryn och undviker en del sidequests.

Anchorman

Swashbuckler
Deus ex human revolution.
Visst det finns en del sidequest men dem är väldigt optinal och har ofta med huvudstoryn att göra

PjåtrimKaj

Veteran
Tittat på Divinity - Original Sin? Kanske inte passar det du är ute efter alls, men har själv lagt väldigt mycket tid på det på sistone så kom att tänka på det helt enkelt.

Mogger

Hipsteranka
Paal;n133452 said:
Dragon Age: Origins, om du fokuserar på huvudstoryn och undviker en del sidequests.
Ser coolt ut. Går det att spela som third person shooter?

Mogger

Hipsteranka
Ps. Helst inte fantasy, så jag väntar lite med att kolla in Divinity och Dragon Age. Men tack för tipsen!

viggo

Veteran
Fallout 4, Assassins Creed: Black Flag, Rouge och Syndicate

Anchorman

Swashbuckler
viggo;n133497 said:
Fallout 4, Assassins Creed: Black Flag, Rouge och Syndicate
Fallout 4 är dock typ bara sidequest. Grymt spel men inte om man vill undvika sidequest

Jocke

Man med skägg
Du kanske ska kolla på indiespel som Gone Home, The Stanly Parable, Please Don't Touch Anything, Papers please och så vidare? det är ju ganske begränsade upplevelser allihopa, men de tillför oftast nån slags nytänk.

GnomviD

Heresiark
Jag tror att du skulle kunna uppskatta "Spec Ops: the Line". Trots att det är en shooter är det linjärt och storyfokuserat, med huvudsakliga ingredienser PTSD och "Heart of Darkness".