Nekromanti Dave Arneson

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Så synd, det har visserligen gått en del rykten om hans död redan tidigare och att han skulle har förts till någon form av sjukvårdsinrättning... någon kommenterade det hela med att han fortfarande hade 1 HP kvar. :gremsmile:

Om detta är en säker uppgift så är det dyster, men vi får nog finna oss i att våra "förfäder" inom spel och spelkonstruktion kommer gå hädan de också. Vår hobby börjar faktiskt bli till åren govänner - de som när det började var låt oss säga mellan 20-40 när de konstruerade spelen kommer inte leva så mycket länge till, det är kanske det man menar med att rollspelen går i graven. :gremfrown:

Nå, jag vet inte mycket om Arneson, annat än det som jag läst mig till nu, men det gör ont när de gamla gardet lämnar oss. Mycket ont.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Dave Arneson tillhörde generation Tom Bombadil (Iarwain Benadar, den äldste utan fader). Sorgset att han lämnat oss vid en så relativt låg ålder.

Av dessa urtidsgiganter i rollspelskosmos finns några kvar: Jim Ward, Marc Miller, Greg Stafford.

Eksem

Champion
Dave Arneson var den, i min mening, som skapade vår hobby. Må han vila i frid.

Botulf

Hero
Instämmer med Eksem. Tillägnar nästa session av D&D 1:ed och Adventures in Blackmoor till Dave. Vila i Frid.

solvebring

Superhero
Må han vila i frid, och stort tack skall han ha för allt som gjorts för hobbyn. Synd att han skulle följa Gygax så snart. Det tycks som de äldsta ikonerna inom hobbyn börjar komma till åren, trots allt (även om nu detta än mer tråkigt var pga. sjukdom). Jag vill dessutom skriva under på att cancer tamejtusan är verklighetens renaste ondska, vår världs Sauron... Usch för att sådant som cancer existerar...