Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Under omständigheterna är det bra att ågodelarna i alla fall kommer att hamna hos personer som vet att uppskatta dem.AndersG said:Om det inte är dodgy så är det jäkligt tragiskt att en av rollspelshobbyns grundares ägodelar ska skingras genom en nätauktion.
+1, det hade varit så jäkla vackert att se.Magnus Seter said:Fast jag drömmer om att någon miljardär ska ge en donation till ett fett museum så att de ska börja bygga upp en spelsamling värd namnet. Så kan jag donera min samling till dem när jag lägger näsan i vädret.
/Magnus
Lite som Duke University Libraries gjort med The Edwin and Terry Murray Collection of Role-Playing Games, 1972-2009?Magnus Seter said:Fast jag drömmer om att någon miljardär ska ge en donation till ett fett museum så att de ska börja bygga upp en spelsamling värd namnet. Så kan jag donera min samling till dem när jag lägger näsan i vädret.
Enligt beskrivningarna fanns det en del av vikt för de som intresserar sig för D&D:s ursprung och tidiga utveckling. Men jo, mycket kuriosa är det säkert.Magnus Seter said:Sen tror jag inte att det är några fantastiska artefakter det är fråga om, utan mer kuriosa av ringa värde. Det var nog därför folk inte brydde sig om grejerna.