Nekromanti DDM: Bilder på ALLA minis i WotDQ …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag hittade ett gäng bilder halvtaffligt inscannade från en WotDQ-affisch. Nu har jag roat mig med att rekonstruera affischens båda sidor och pussla ihop bilderna till en affisch igen.

Affischens första sida bifogas detta inlägg.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Och här kommer sidan två …

Här finns inget att läsa. Cirkulera.

Lambi

Swordsman
..and there was much rejoicing! You go girl!
Jag tänkte tom ta och se om jag orkar sortera mina minis ikväll och därav kunna svara på alla meddelanden från folk som vill byta och ha sig.

Jag ser tokigt mycket fram emot WotDQ-setet. Tyvärr vill jag veta alla stats så jag kan gå in och runka på toaletten. Dom finns ju inte än ._.

Lirade igår för första gången på länge. Epic istheshit. En liten dum grej var att vi inte tog tid. Med Arcane Ballista, Epic Shuluth och 2 Beholders så tar det stört lång tid. Närmare tre timmar satt vi nog.

Jag lirade:
Couatl, Cleric of Dol Arrah, Mounted Paladin, Epic Rikka, Arcane Ballista, Marut, Mephling Pyromancer, Cleric of Moradin

Alvar lirade:
Epic Shuluth, 2 Beholders, War Troll, Dark Naga, Skeletal Legionarie, Kobold Soldier, Emerald Claw Soldier

Alvar slår kasst på Beholderslag i början, jag slår kasst på attackerna. War Troll går ner och det ser nästan ok ut. Men Rikka och Dol Arrah blir stunnade följt av att Paladinen missar ett Flesh to Stone-slag och Marut ett slow-slag. Då ser det illa ut. Alvar är fast besluten om att lägga Slow (åtminstone) på Rikka som svarar med att klara kring 20 slow-slag (DC 19 och hon har lvl 12) och ett par Flesh to Stone-slag. Slide-slagen missar hon dock. Matchen är dock över. Couatlen gjorde 6st Snake's Swiftness, 1 utan Beholder-insyn som missade och 4 av de andra missade pga beholders. Den som gick in missade träffslaget.

Det var toktufft att lira igen iaf, men tidsgräns på en timme är skiten(TM).

Lambi

Swordsman
Mera WotDQ

Här finns alla bilderna och det som är hintat om statsen. Mycket tufft blir det.

*_*_*_*_*Om någon är intresserad av lite minis-resultat*_*_*_*

Lirade precis en match med:
Nightwalker
Orc Wardrummer
Zombie White Dragon
Gnoll
Timber Wolf
Cursed Spirit
Troglodyte Thug
Tiefling Captain

..och vann mot:
Epic Elminster
Archmage
Adventuring Wizard
Mephling Pyromancer
Xeph Warrior x2
Frenzied Berzerker

..nu spelar Elminster-gänget bakom mig mot:

Epic Shuluth Archvillain
Beholder
Chraal
Helmed Horror
Steel Predator
Large Duergar
Skeletal Equiceph
Skeletal Dwarf

Det ser ut att svinga ut i seger för Lawful Evil, men ett missat save här eller där spelar roll.

ehm... när jag vände mig om så hade en chraal andats bort 2 xeph och en mephling pyromancer var borta. Elminister står bredvid en Steel predator också. CG får en jobbig dag idag.

Gjorde 4 warbands hemma som vi slumpade ut sen. Bandet som inte får spela är:
Couatl
Cleric of Dol Arrah
Epic Aspect of Kord
Epic Justicator
Healer
Warforged Scout
Dwarf Wizard

Johan K

Gammal & dryg
Får ju säga att du har en diger samling Dante ! Måste säga att några av figurerna är rikigt häftiga !

Rising

Vila i frid
War ape!!!

Alla andra tittar på stora monster och så, men jag ser War Ape och bara skriker! Den vill jag ha! (fast jag får nog måla om den så att den blir en mandrill) Annars måste jag säga att det här var det set som innehöll flest monster som jag hela tiden önskat se.

Cadaver Collector
Purple Worm
En Huge Spider (jag ville iofs inte ha den där motherfuckern, men den är uncommon, så jag är förhållandevis glad ändå)
Displacer Beast Pack Lord (okej, jag hade inte önskat mig en Pack Lord (vet inte ens vad det är), men den ser ball ut och är uncommon)
Någon som rider på en drake (och det här blev ballare än jag väntat mig!)
Någon som rider på en nightmare (fast det här var sämre än jag hoppats på)
En ormvarelse med tuttar
Dracolich

...och så förstås... Slaughterstone Evisceratorn hade jag inte önskat mig, men den är ju så tuff... Hoppas bara att jag inte får någon av Jättarna eller "Blue-spån Godlayer", för de suger krigsapa.