Det smarta är att du inte behöver bestämma dig i förväg. Så gör Vitulv; alltså säger "de här är mina gubbar, och de här tänker jag summona!" Det behöver du nämligen inte bestämma dig för i förväg. Anpassa det till motståndet (på det uppenbara sättet; spellstitched hobo zombo om du möter någon fet odöd, brinnande skelett om du möter en chraal, osv).
Grim Necro har nog blivit mycket bättre iom de nya reglerna om max åtta pjäser och om att man fortfarande kommer kunna röra sig sin fulla speed även om man är out of command. Å så är han ju en sådan där pjäs som bara blir bättre och bättre ju fler billiga odöda det kommer (eftersom det ökar hans flexibilitet) - så han har nog framtiden för sig.
Vitulv kör nästan alltid med ett dvärgskelett och ett brinnande skelett, och det fungerar ofta bra mot mig. Själv skulle jag alltid satsa på antingen mitt minotaurskelett eller (hellre) en cursed spirit: Det finns liksom för mycket kul att göra i LE mot de med låga saves för att man inte ska vilja sänka denna save ytterligare.