Nekromanti [DDM] GoL spottar mig i ansiktet …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Glad i hågen knatade jag till SF-bokhandeln för att plocka upp senaste Dragon Magazine. Väl där passade jag på att spontanköpa två Giants of Legend-boosters – jättestora minis är ju alltid kul.

Nä, inte alltid (något även Vulf kan skriva under på).

Jag fick de två absolut sugigaste jätteminisarna i hela setet: Treant och Bulette.

Aaaaargh! Hata!

Har ni fått någon bra Huge mini, eller finns det bara sugiga? (Rising räknas inte, han fick en Huge Red Dragon på första försöket, så han är en statistisk anomali.)

Ram

Skev
Polaren knäckte upp en Huge Gold och en Glabrezu på sex boosters. Plus en Nightwalker, två Treants och en... Storm giant har jag för mig.

Vad fick du för rares då?

Lambi

Swordsman
Köpte 3 GoL åt mig och en polare. Han ville ha 2, jag 1. Vi slog tärning om vem som skulle få vad. Han fick Treant och Huge Gold. Jag fick Bulette. Hade det här inte varit ett respektabelt forum hade jag kallat honom slampa (vilket jag iofs gjorde när vi satt där och julafton-öppnade paketen också). :gremcrazy:

Har också fått Cloud Giant och Nightwalker. Vill ha en jättedrake... :gremsuck:

Fick Drider Sorcerer senast också. Jagmenar, han ser apball ut, och han är så jävla bra så det är nästan vidrigt. Men skitskallen är ju bannad. Dvs man kommer inte köra så mkt med den ändå. Skitgrej. (! :tekopp:)
Testade en vända med honom. Han piskade så jävla mycket grävel. Vi lirade 350 poäng (för att det var ballast för stunden) och Drider fick sällskap av Hezrou, Draegloth, Mounted Drow Patrol och Balor. Fire Giant, Hextor, Hexblade, Efreeti och grabbarna fick oheligt med däng. Massa blur, tre lightning bolts och hotet om baleful transposition gjorde sitt. Han fick tom slå hexblade en vända precis på slutet.

Dante

Staff member
Raresener … narna …

… var Fire Giant och … King Snurre!

helt bortkastade pengar var det väl inte.

Menjagvillhaenjättestorgulddrake!

Ram

Skev
Re: Raresener … narna …

Jamen det är ju jätteenkelt; Köp många fler boosters. :gremgrin:

Dante

Staff member
Jag skyller på dig …

… när min fru undrar vart alla julklappspengar tagit vägen. :gremgrin:

Ram

Skev
De´ e´ lungt!

Jag tar gärna hennes vrede (enkelt om man ändå sitter 20 mil bort) om du skickar alla dina överflödiga Inspiering marshals till mig. Därtill kan du hävda att pengarna faktiskt gått till julklappar, om än inte till andra familjemedlemmar... :gremgrin:

Dante

Staff member
Wohoo! …

Ingen HGD, men väl en Huge Red Dragon och en Nightwalker.

Dimfrost

Special Circumstances
Vi kan spela drider mot drider när vi träffas någon gång. Då är det i alla fall inte fuskigt. :gremgrin:

Själv valde jag att inte köpa några boosters av GoL eftersom expansionen ju suger. :gremtongue:

/Dimfrost

Dante

Staff member
Re: Och vad var raresersrarnarnarna då?

Förutom HRD fick jag en Manticore och en (till) Stone Golem.

alepulp

Veteran
Jag köpte alldeles för många GoL - hade 10 Bulettes vid ett tillfälle :gremblush:

Jag har gett bort dem till RPG spelare och DMs som behöver dom. Men, i Epic så är bulette inte så dum... men man behöver inte 10. Har numera bara 4 kvar...

Ram

Skev
Re: Och vad var raresersrarnarnarna då?

Oj, hur många köpte du? Jag måste veta ungefär hur arg frugan är när hon hör av sig... :gremtongue:

Grattis till draken dock. En av spelets snyggaste minis emöå.

//Glow

Ram

Skev
Re: Två (NT)

Men... Hur funkar rarity:n i GoL egentligen? Kan man få flera rares i en booster? Jag trodde att man blev blåst på raregubben om man fick en huge-rare?

Dimfrost

Special Circumstances

Såvitt jag vet har rarityn på huge-gubben inget att göra med innehållet i resten av paketet. Det är ett vanligt booster med en hugegubbe ilagd, liksom.

/Dimfrost

Ram

Skev

Hm, det var som tusan. Mitt intresse för GoL ökade just en droppe.

//Glow - Inget Huge-fan (ännu)