Jag har gått och småfnulat massor på warbands. Det var alldeles för länge sedan jag lirade nu (kanske blir lite den här veckan iaf) och jag har inte testat det ännu.
Nåja, det är CE-bandet:
Eye of Gruumsh
Orc Champion
Red Samurai x2
Orc Wardrummer
Orc Savage
Abyssal Maw
Timber Wolf
199 poäng, 8 minis
Commander rating på blyga 1 gör att initiativ är en stor svaghet. Bandets största svaghet tror jag. Skada kan piskas ut i rätt duktiga mängder. Saves borde klaras hyfsat ofta (+4 på alla saves, ytterligare +1 på moral av commandern) och bandet är rörligt. Det finns många olika nivåer av skada som gör att man inte får så stora problem med såna som tål 65 hp etc (jobbigt att båda tvinga moralslag och döda dom).
5 Timber Wolf
15 Maw, Orc Savage (utan CFX), Red Sam mot figurer med fire resistance
20 Red Samurai, Orc Savage (med CFX)
25 Eye of Gruumsh, Orc Champion (utan CFX)
30 Orc Champion (med CFX)
(CFX = Commander Effect)
To hit är ok men inte fantastiskt bra. Eye of Gruumsh är helt ok med +15/+15. Lite diverse-stuff med Cleave från Orc Champion och 2 eldkoner från samurajerna. Tyvärr flyger ingen i bandet.
Vad tror ni? Kommer jag åka på redigt med däng? Hur skulle DU göra för att förbättra det?
En variant jag funderat på är:
Eye of Gruumsh
Tiefling Captain
Orc Wardrummer
Orc Champion
Red Samurai
Drow Arcane Guard
Orc Savage
Timber Wolf
200/8, där commander rating ökar från 1 till 4 men man tappar lite slagkraft iom att en Samuraj blivit nedgraderad till en Drow Arcane guard.
Är det här bandet mycket bättre?
Vilken/vilka kartor ska jag köra? Har funderat på Teleportation Temple för att ösa loss rejält med mina snabba figurer.
Nåja, det är CE-bandet:
Eye of Gruumsh
Orc Champion
Red Samurai x2
Orc Wardrummer
Orc Savage
Abyssal Maw
Timber Wolf
199 poäng, 8 minis
Commander rating på blyga 1 gör att initiativ är en stor svaghet. Bandets största svaghet tror jag. Skada kan piskas ut i rätt duktiga mängder. Saves borde klaras hyfsat ofta (+4 på alla saves, ytterligare +1 på moral av commandern) och bandet är rörligt. Det finns många olika nivåer av skada som gör att man inte får så stora problem med såna som tål 65 hp etc (jobbigt att båda tvinga moralslag och döda dom).
5 Timber Wolf
15 Maw, Orc Savage (utan CFX), Red Sam mot figurer med fire resistance
20 Red Samurai, Orc Savage (med CFX)
25 Eye of Gruumsh, Orc Champion (utan CFX)
30 Orc Champion (med CFX)
(CFX = Commander Effect)
To hit är ok men inte fantastiskt bra. Eye of Gruumsh är helt ok med +15/+15. Lite diverse-stuff med Cleave från Orc Champion och 2 eldkoner från samurajerna. Tyvärr flyger ingen i bandet.
Vad tror ni? Kommer jag åka på redigt med däng? Hur skulle DU göra för att förbättra det?
En variant jag funderat på är:
Eye of Gruumsh
Tiefling Captain
Orc Wardrummer
Orc Champion
Red Samurai
Drow Arcane Guard
Orc Savage
Timber Wolf
200/8, där commander rating ökar från 1 till 4 men man tappar lite slagkraft iom att en Samuraj blivit nedgraderad till en Drow Arcane guard.
Är det här bandet mycket bättre?
Vilken/vilka kartor ska jag köra? Har funderat på Teleportation Temple för att ösa loss rejält med mina snabba figurer.