Re: Finns på SF-bokhandeln i gamla stan nu.
Men det absolut bästa skulle förståss vara om vi kunde övertyga en svensk handlare att sälja lösgubbar. Då skulle jag slippa alla Xen’Drik Champions, Dromite Wilders och Half-Fiend Ogres och bara köpa min Naga, Gold dwarf fighter och Wizard tactician...
Jag tycker faktiskt precis tvärt om. Så länge som två gubbar skiljer sig såpass mycket att de har orlika funktioner att fylla och/eller innebär ett taktiskt val så gillar jag "reprints". Graycloak kontra Elf stalker är ett perfekt exempel på detta. Vad vill man helst ha, inbyggt magiskt vapen eller en varg? I dagens DR-täta metaspel är frågan faktiskt relevant. Därtill slipper nybörjaren punga ut med $3 plus frakt för att få Graycloaks.Det påstod jag inte heller, vad jag däremot påstod var att man kunde få möta förlagorna om man spelar med erfarnare kompisar, och då kan det ju vara roligare att ha några figgar som beter sig på helt andra sätt än att bara ha kopior av förlagorna.
Mjo, lite kanske. I Anglefire finns det 14 gubbar över 60 poäng, i Underdark 9. Fast iofs, om man kollar på killar över 40 poäng så har AF 23 och UD 25. Det beror lite på vad man menar med kolosser antar jag.Det finns många ordentligt dyra kolosser i Underdark också - fler än i Angelfire om jag inte misstar mig ...
Heh! Det komiska är att det gör faktiskt jag! Jag tycker att UD innehåller en alltför stor andel skit-rares och gränsfalls-rares och kommer i möjligaste mån försöka undvika att köpa några fler boosters. Jag kommer att köpa Anglefire eller Deathknell i stället för Underdark, men då har jag redan bra bråkstakar i alla factions, Graycloaks, bra commanders och ett gäng gubbar att bygga mina band runt. Jag tycker fortfarande att UD är ett bra val för nybörjare då det finns många riktigt bra gubbar i Uncommon-sloten även om jag håller med dig om att Natural soul-killarna gör UD sämre för nybörjare. Det finns såpass mycket kräm bland uncommons, såpass tuffa gubbar att bygga band runt att jag ändå ser UD som ett bättre nybörjarset.Så... Alltså, jag dissar inte Underdark
Men det absolut bästa skulle förståss vara om vi kunde övertyga en svensk handlare att sälja lösgubbar. Då skulle jag slippa alla Xen’Drik Champions, Dromite Wilders och Half-Fiend Ogres och bara köpa min Naga, Gold dwarf fighter och Wizard tactician...