MPD-inlägg...
Tja, det är ju lite taskigt att konstatera att den här rollpersonen var inspirerad av
w176,
Feliath och
2097, och sen gå vidare med att beskriva att socialt miffo... Ooops.
Nå, w176 kan ta det, Feliath visste redan om det, och 2097 skriver inte på forumet längre. Hon var cool iallafall, så
"tainta" och hennes avatar snodde jag faktiskt rakt av...
Men annars är det alltså
inspiration det är frågan om.
Det var en skön rollperson, men det var väl lite svårt att få till en tydlig hook (som med Skree) när hon var en intellektualiserande och analytisk men butter programmerare, som var lite aspergers men samtidigt konstnärlig på ett matematiskt sätt, som hade en massa känslor bubblande under ytan och ibland blev förbannad för att folk och deras känslor var så knepiga att förstå sig på, (eller bara för att hon växte upp till ett rasande monster) och samtidigt lärde hon sig att vara en vis och spirituell varulv som utforskade döden och andevärlden, samt hylla ett gäng miffon som hon kom närmare än någon annan, aspergers eller inte, och ibland var hon bara lurigt skämtsam om hon var på det humöret. Yeah...
Min tidigare (första) varulvsrollperson var baserad på Insignia till utseendet, mao också en liten tjej.
Min rollperson hade förstås en fjällrävenväska som en sorts gimmick. Varför skaffar inte Insignia också det?
Hade det blivit några fler varulvar hade nästa blivit en Risingtrickster.