Nekromanti De bästa karaktärsidéer ni sett?

Sodivra

Champion
MPD-inlägg...

Tja, det är ju lite taskigt att konstatera att den här rollpersonen var inspirerad av w176, Feliath och 2097, och sen gå vidare med att beskriva att socialt miffo... Ooops.

Nå, w176 kan ta det, Feliath visste redan om det, och 2097 skriver inte på forumet längre. Hon var cool iallafall, så "tainta" och hennes avatar snodde jag faktiskt rakt av... :gremblush:

Men annars är det alltså inspiration det är frågan om.

Det var en skön rollperson, men det var väl lite svårt att få till en tydlig hook (som med Skree) när hon var en intellektualiserande och analytisk men butter programmerare, som var lite aspergers men samtidigt konstnärlig på ett matematiskt sätt, som hade en massa känslor bubblande under ytan och ibland blev förbannad för att folk och deras känslor var så knepiga att förstå sig på, (eller bara för att hon växte upp till ett rasande monster) och samtidigt lärde hon sig att vara en vis och spirituell varulv som utforskade döden och andevärlden, samt hylla ett gäng miffon som hon kom närmare än någon annan, aspergers eller inte, och ibland var hon bara lurigt skämtsam om hon var på det humöret. Yeah...

Min tidigare (första) varulvsrollperson var baserad på Insignia till utseendet, mao också en liten tjej. :gremsmile: Min rollperson hade förstås en fjällrävenväska som en sorts gimmick. Varför skaffar inte Insignia också det?

Hade det blivit några fler varulvar hade nästa blivit en Risingtrickster.

Gordeg

Hero
Re: Malkaven…

Den vanliga sinnebilden av en malkav är enligt mig en tokrolig clown som har rätt att göra vad som helst som faller spelaren in eftersom "han är galen" och som man kan spela över precis hur mycket man vill eftersom "han är galen". En ursäkt för att spela Bugs Bunny, i största allmänhet.
Ja... ändå var en av mina favoritrollpersoner på 90-talet en malkavian.
Tyvärr blev Bugs Bunny-stilen dominerande redan från början vilket man såg på det tidiga fanmaterial som lades ut på nätet. Klanboken gav ytterligare påspädning, någon som minns den? Först i Vampire Revised fick malkaverna en mörkare ton, men då var det liksom försent.

Hursomhelst, min malkavian var en privatdeckartyp som ungefär kan beskrivas som "film noir möter Bogey Man". Han levde i en inbillad värld där agenter, spioner och konspirationer fanns överallt. Själv tyckte jag att konceptet var coolt, men det var tyvärr alldeles för lätt att falla in i pajasrollen ibland.

Gordeg

Lindenius

Swashbuckler

Det roliga med min Malkav var att han inte var en pajas, men de andra i spelgruppen förutsatte att han var en sådan vilket gjorde att de ständigt reagerade som om han sagt helt vettlösa saker. Särskilt kul var det eftersom Robert ofta hade en massa nyttig information som de per automatik bara avfärdade :gremcrazy:

//erik. ska snaska gotte

Nightowl

Champion

Jag har faktiskt ÄGT Clanbook: Malkavian, vilken utgåva vet jag inte.
(Jag köpte den för ett pund på en välgörenhetsauktion i Leeds, tro det eller ej.)

Klagomålen på töntmalkaver kommer mest från polare som spelat Vampire och är fans av spelet. Det kanske är dom som irriterat Lind?

Erik