Bifur
Veteran
SPOILEROpoopo;n292725 said:Den där innehåller mer info än spelarna ska ha om jag minns rätt. Infon om beskyddarens krypta får de sent i slocknad stjärna och det är det som gör att de vet vad de ska fråga efter och leta efter. Det är en del av tavlan som de helt enkelt inte lyckats översätta. Så ger du dem all den infon nu så får du nog skriva om slocknad stjärna
-
-
-
-
-
Alltså min uppfattning när jag läste äventyret är att spelarna inte kommer att hamna mer rätt direkt bara för att de får delen om Beskyddarens krypta från start. Nyckel till den insikten är ju vad Artel berättar om sina samtal med "andra Artel". Att därefter låta en SLP komma in i akt 3 och påpeka betydelsen känns onödigt. Då kan ju RPna lika väl ha den från redan innan? Jag minns inte rakt av vad som leder från "Beskyddarens krypta" till utgrävningen men det är väl en kombination av vad Artel säger och att man hittar kartan på Vearras gods... Har spelarna inte samlat in de informationsdelarna är sannolikheten stor att de inte kommer vidare ändå. Får hem och läsa på detaljerna , men om någon har bättre koll får ni gärna fylla i.