Nekromanti De Grå Hallarna

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen De Grå Hallarna
De Grå Hallarna - Ny RPG site uppe! Detta står att läsa på sidan om innehållet:

"Grå Hallarna är en rollspels hemsida med material till främst Drakar och Demoner men också andra rollspel. Ni kan också hitta recenssioner på rollspel samt film och böcker som är relaterade till hobbyn plus länkar, krönikor och material från våra egna spelgrupper."

Gå till nyheten/notisen

Jocke

Man med skägg
Vad är poängen med att ha en nyhet till en sida som inte innehåller något?

Olle Linge

Snigel
Va?

Det finns ju hur mycket som helst på sidan? Jag hittar bland annat recensioner, bilder, dikter, regler, äventyr, etcetera. Det måste ha varit något fel på sidan när du tittade in.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Va?

Kan vara för att Jochman inte tittade till höger och där såg de gråa länkarna som låg på en grå bakgrund.. Jag missade dem också tills jag klickade på spelgrupper och läste att det fanns länkar till höger.. De kunde ha varit lite tydligare..

Jag undrar hur segladdad sidan är på modem.. Snygg sida annars.. Ger ett professionellt intryck..

/Han som hatar "coming soon"-sidor (som Blandat på Materialssidan)

Johan K

Gammal & dryg
Verkar ju jäkligt proffsig måste jag ju säga !
Ska bli skoj att följa ännu en sida om DoD & se hur den utveckar sig !

/ Johan K, som väntar med spänning på den här sidans utveckling

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Är det bara jag...

...som tänker tillbaka på Multiversum-sajten där De Grå Hallarna var en undersektion? :gremtongue:

Olle Linge

Snigel
Katatonisk:
Riktigt snyggt, men materialet då? Vart finns det.....
Jochman skrev tidigare:
Vad är poängen med att ha en nyhet till en sida som inte innehåller något?
Som jag svarade tidigare så finns det ju massor material på sidan. Jag misstänker att anledninger är att menyn är lite otydlig (precis som Han sade, alltså).

Dimfrost

Special Circumstances
Snyggt är det kanske, men jag vet inte om jag ger så mycket för innehållet. Om man dissar Chronopia med att det inte är fantasy, utan snarare high fantasy, ungefär som Pratchett (wtf?) så har man lyckats idiotförklara sig rätt rejält.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Är det bara jag...

Jag antar att namnet är ytterst medvetet. Det handlar ju trots allt om DoD, liksom.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Jag tror...

...mycket väl att de valt exakt samma namn som Eldar valde till Multiversums undersektion. Så det är inte det jag menade. Jag menade snarare att jag får nostalgikänslor till en tid då nätet fortfarande var nytt och spännande :gremtongue:

Brior

Swordsman
Grå hallarna i Kristalltjuren

Jag tror mig faktiskt ha hittat på dessa grå hallar såsom de presenteras i "Kristalltjuren", utgiven för DoD 1992. Dock är jag inte sämre än att jag låter mig överbevisas om någon kan påvisa ett tidigare omnämnande.

Med detta sagt tycker jag bara att det är roligt om begreppet lever kvar och kommer till användning.

Erik G

Robert Jonsson

Re: Grå hallarna i Kristalltjuren

Eftersom du var och pillade en hel del i Erebs skapelse och sedemera grundlade hela Trakorien i din omfattande kampanj om konfluxen så säger jag defintivt inte emot dig om det.

Sedemera följde utveckling av det som stod i Kristalltjuren i modulen Kaos Väktare. Onekligen är det härifrån som namnet till Multiversums Grå Hallar-sektion kom ifrån (och säkerligen även det som präglat den nya hemsidans namn). Jag vet att Eldar i alla fall diggade Svavelvinterserien rätt hårt...

Edit: Sleepy korrekturläser sig själv :gremtongue: