Wasabi
Veteran
Gör lite olika beroende på vad det är för grupp man spelar med, har inte införskaffat Symbaroum än men spelar helst med en "seriös" ton och försöker göra så lite avbrott i berättandet/integrationen med spelarna som jag möjligen kan. Nu var det ett par år sedan jag spelade sist och ska komma igång igen med Symbaroum var det tänkt (samma grupp) men vi spelade en spinoff på Kult och även Riotminds DoD och då hade jag bestämt i förväg en siffra för "vaksamhetslagen" och räknat ut att tärningslaget skulle exkluderas, skrev ner allas värde och hade dom lika med eller högre vid det tillfället som det ska inträffa fick dom ta del av informationen annars inte. Jag tycker det är okej att hård dra det och klarar inte av "jag letar efter dolda ting" uttalanden då det låter helt absurt i min spelstil.
Sedan kan man alltid styra om kravet för att lyckas beroende på vad som hänt tidigare, har det varit lite uppjagat tidigare och de är lite rädda kan man enkelt höja deras "värde" för de är lite mer på tå. Men om de sitter och tar en öl i en pub i en avslappnad miljö är de inte lika uppmärksammande.
Sedan kan man alltid styra om kravet för att lyckas beroende på vad som hänt tidigare, har det varit lite uppjagat tidigare och de är lite rädda kan man enkelt höja deras "värde" för de är lite mer på tå. Men om de sitter och tar en öl i en pub i en avslappnad miljö är de inte lika uppmärksammande.