Nekromanti De heliga rollspel.nu-knapparna.

seinet

Swashbuckler
Man kan ju hoppas på att de väger under 20g så att man kan skicka dem med vanlig post, kostar bara 5,50 i frimärke då. Blir billigare porto ifall det är ett gäng personer som går samman och köper (exempelvis skulle ju jag, Arvidos, RipperDoc och ett gäng fler personer kunna få våra skickade i samma kuvert).

Ifall det är 100 knappar som skall ut så kande det kan bli runt 80 kuvert som skall ut och då kanske man kan hantera det för hand (mot en mindre slant i betalning för tjänsten). Är det månge som har något emot att någon i redaktionen tar lite betalt för att administrera utskickandet av knapparna?

/Seinet Wintermute - Skall sova nu (skall vakna om 5 timmar ju)

Feuflux

omjonasson.se
Don't push the red button.

Ja, vi har diskuterat inom redaktionen att trycka upp rollspel.nu-knappar, och om vi skyndar oss så kan vi ha dom redo på LinCon.

Låter som en väldigt trevlig idé. (Speciellt det där men LinCon.)

Att trycka sådana kostar ungefär 6 kronor styck, så de kommer kosta åtminstone 6 kroner när man köper dom.
Det finns också möjlighet att trycka sina egna användarnamn på dom. Det kostar 1.50-2.50 kronor extra.

Låter som ett pris i närheten av gratis. :gremsmile:
Har hade ni tänkt med användarnamnen då? Måste man förbeställa eller kan man trycka dit namnet "på plats" så att säga? Annars är knappar ett bra grej att ha, med användarnamn eller ej.

Gardener

Champion
Re: Don't push the red button.

När det är så liten upplaga med namn så kostar det ungefär 4 kr/st, dvs lika mycket som det kostar för själva knappen. Priserna är också exklusive moms och frakt.

Namnet trycks på pappret i knappen, så vi måste ha namnen i förväg, så det är inte en chans att få med det till LinCon. Annars kan man ju fixa Dymo-lappar som folk kan klistra på ovanpå knappen, om nån har en Dymo.

Feuflux

omjonasson.se
Help. I pushed the red button.

Namnet trycks på pappret i knappen, så vi måste ha namnen i förväg, så det är inte en chans att få med det till LinCon.

Anade det, men ni räknar med att ha namnlösa knappar till salu då eller? (Vill ha, vill ha)

Annars kan man ju fixa Dymo-lappar som folk kan klistra på ovanpå knappen, om nån har en Dymo.

Dymo?

Gardener

Champion
Re: Help. I pushed the red button.

Vi får se, ska försöka ordna fram det till LinCon, men det är tajt om tid tills dess också, och det kombinerat med min tröghet är ingen bra kombination.

Dymo, heter dom inte det de där maskinerna som man gör små etikettlappar som man klistra på saker. Man skriver text på en smal remsa klisterlapp, förr i tiden var det utstansat men numer finns det dylika som skriver ut på genomskinlig plast till och med.

Sodivra

Champion
Nå..

Då föreslår jag att vi gör små knappar nu med vårt nuvaranda kapital, säljer dessa för att utöka kapitalet, och använder vårt nya kapital för att trycka upp en exklusivare bunt 56 mm-knappar med namn på vid ett senare tillfälle.

Feuflux

omjonasson.se
Då vet jag

Dymo, heter dom inte det de där maskinerna som man gör små etikettlappar som man klistra på saker. Man skriver text på en smal remsa klisterlapp, förr i tiden var det utstansat men numer finns det dylika som skriver ut på genomskinlig plast till och med.

Vet inte vad det heter, men nu vet jag iaf vad du menade.

Balderk

Swashbuckler
Re: Nå..

Går det inte att ha 38:or med namn på då? 56 är så nedrans stort, vilket gör som fula... förresten, ni borde ju ta kanske en tia eller lite mer för knapparna, så ni får lite mer kapital, jag tror de flesta är villiga att lägga 10spänn, om inte 15. om ni med hjälp av det kan trycka fler och säkra er lite om ni inte får alla sålda så är det ju bara bra för användarna. Så det tycker jag ni ska göra.

Jaja, bra att det blir av iaf. Även om jag inte löär köpa någon förän möjligtvis på GothCon nästa år eller om jag har riktigt tur på snökon 2004.

/Balderk

Balderk

Swashbuckler
Är det månge som har något emot att någon i redaktionen tar lite betalt för att administrera utskickandet av knapparna?
Nej, det låter ju alldeles utmärkt det där... säg till när man kan få dem hemskickade! Fast hur gör man då med betalningen om man inte har kreditkort elller något?

/Balderk

seinet

Swashbuckler
Ifall man är lat och KAN använda PayPal ifall man har möjlighet så GÖR man det, annars går det säkert att ordna (exempelvis kan man ju fråga sina päron eller en polare eller i värsta fall kan man säkert fjäska för oss och få betala på annat sätt).

/Seinet Wintermute

Gardener

Champion
Måste ju bara påpeka att alla i Sverige har möjlighet att betala in till ett postgiro-konto (till och med de stackare som bara har lantbrevbärare) och kan därmed utan problem använda PayPal.

Dvs, om de inte ljuger på sin site, fast det har jag svårt att tro.

Balderk

Swashbuckler
fast problemet med postgiro är väl att posten tar ut en avgift på 35spänn om man vill betala med det, så om man då köper en knapp för tio eller nått känns det inte så värt... då skulle man ju hellre sponsra er med 35 spänn.

/Balderk

Gardener

Champion
Har man inte kreditkort, inget eget postgirokonto eller internetbank så tror jag man har större problem än att köpa en butt av oss. Jag ser det inte som min sak att ordna ett enkelt betalsystem för någon som helt enkelt inte vill ha något.