Jag vet inte hur gammal du är men du kallar dig själv barn och ja, då är könsskillnaderna mycket mindre. Skillnaden mellan en 10årig tjej och kille är mindre en skillnad mellan en man och en kvinna i dryga 20års ålder. Och jag orkar inte leta källor, men män har mer muskelmassa per kvadratcentimeter i sin kropp och de väger på köpet mer. Du kanske har hört om det som kallas testosteron. Det har de flesta killarna.
För övrigt så har jag hört att män genetiskt sett har lite mer muskler och kvinnor lite mer fett... Att detta kanske inte är dagens skillnad beror nog i stort sett bara på samhällsklimatet. Att kvinnor ska banta ihjäl sig och män råträna kan ju påverka statisktiken lite, eller?
Nej. Det är inte samma sak som att männen har mer muskler i grunden.
Du och de flesta medelsvensson skulle nog få spö av vilken annan stålkärring från 1500-talet som helt tror jag...
Kanske du, men då folk var mindre förr i tiden stämmer det verkligen inte.
Jag undrar för övrigt hur många gånger du mätt dig mot en kvinna i uthållighets/styrke test på kvinnans vilkor?
Vaddå på kvinnans villkor? Du har ju nyss sagt att kvinnor är bättre än män och varit tyken mot mig för jag sagt annat? Så varför mäta oss på olika nivåer?
Ja det har jag gjort, på samma nivå, många gånger faktiskt. Löpningen i ettan i gymnasiet. Vi hade 50-50 med killar och tjejer i klassen och jag kom runt banan som 5'e snabbaste och vi var 33 som sprang. Jag fick G för min prestation. Första tjejen som kom in var 8'e i klassen, hon kom in 30 sekunder efter mig och fick MVG på löpningen. Kändes kul i vårt jämlika samhälle.
När jag tränade taekwondo mötte sparrades jag på träningarna flertalet gånger mot tjejer med svarta bälten. Och jag behövde aldrig anstränga mig för att vinna. Men alltså; Gymmet, löpbanor, orientering, ölhävning. Jag har mött kvinnor på lika villkor många gånger. För att inte tala om fotboll, jag spelade med mitt lag mot ett tjejlag från vår stad när jag var runt 13 år. De var över i någon minut totalt på vår planhalva. Och då var vi 13, med inte så stor skillnad som det är nu.
Jag kan ju bara glädja dig med att min uppfattning om dig nyss sjönk till något ganska lågt som jag inta ska förpesta detta forumet med
Min uppfattning om dig sjönk också. Mest av alla som har varit tykna mot mig på länge. Var jag tyken mot dig? Verkligen inte, men du var det mot mig. Nu vill jag säga något tyket. Men jag spar det, då jag borde ha fattat att folk skulle vara tykna mot mig för att jag pratade ”om ett känsligt ämne”.