Nekromanti De mest framträdande användarna här på forumet

Kärlekscraft

Swordsman
Gokväll.
Har ni någon förkärlek för vissa medlemmar här på forumet? Som: "Åh, nu har 'användare X' postat något - det måst jag kolla närmare på!".
Dvs användare som särskilt utmärker sig, kommer med intressanta upplägg, skriver roligt - kortfattat såna som är minnesvärda och har fångat erat intressen.
Om jag ska börja lite lätt så kan jag säga de användare som i den riktiga världen är medarbetare på Neogames/Helmgast, inte bara för att de postar nyheter, men också för medryckande extra-material och annat tankegods. :grin:

Vad utmärker sig andra användare för? Deras bästa inlägg här på forumet? Några positiva egenskaper?
Fyll på och smörj andras egon./:p

RasmusL

Champion
Jag har absolut ett gäng vars trådstarter jag håller extra koll på, nedan nämns några och resten är för stunden glömda.

De som försvann
Tråkigt nog har de flesta av de jag tyckte var fetast att läsa när jag kom till forumet försvunnit.
Arvidos MC: :sad:
Poppe: :sad:
Rickard: semi-:sad:
Genesis: semi-:sad:

De som är kvar
w176: Mycket intressanta och alltid relevanta inlägg i forumets alla hörn. Höjdpunkterna är speldesign och GAW.
Recca: När det väl dyker upp en trådstart så är det sällan annat än fett och lagom provocerande. Jag gillar provocerande.
Måns: Även om jag tycker att Revolver-bloggen toppar forumprestationen så är jag fortfarande mycket intresserad av Måns framsteg inom sin spelstil (som jag till hög grad delar).

Jag har säkert missat och glömt en massa intressanta lirare, får komplettera vid tillfälle.

Över lag saknar jag tiden av intensiv spelteoridiskussion, modellbyggande kring flow och andra spännande fenomen och allmänt nedbrytande av fenomen inom spel som jag upplevde var the shit när jag blev medlem för drygt två (?) år sedan.

Cybot

Mest spelbar
Krille: Det är inte WRNU utan Krille. Om man ska beskriva Krille med en mening så är det "Gammal Ärkeräv".
God45: God45 skriver mycket, och är kanske en av de mest aktiva forumiterna just nu. På God45s lista över budord så ligger "Du skall icke sätta realism över Rule of Cool" på plats nummer ett, och det är något jag gillar.

RasmusL

Champion
Kärlekscraft;n20754 said:
Om man skulle beskriva Herr Kärlekscraft, vad skulle denne få för komplimanger? :)
Personligen har jag, tyvärr och troligen på grund av ditt sätt att skriva (som inte är dåligt, bara inte min tekopp), svårt för dig. Jag har dock svårt för en hel mängd folk på forumet (och gissar att det finns en skara individer som stör sig på mig) och det är för mig lite charmen: trots att vi inte fungerar tillsammans kan vi fortfarande ha ett utbyte kring vår hobby.
Kärlekscraft said:
:( Hata synden, inte syndaren.
RasmusL said:
Lite svårt att utgå från något annat innan vi träffats IRL.

Äh, det blir säkert en kärleksaffär av det här vad det lider ;)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
En av dessa är inte jätte aktiv på forumet men forumiter som jag uppskattar att läsa och försöka följa upp något sådär genom forumets poster är:

w176: Jag vet inte varför men även i gamla forumet kändes detta som en trygg forumit. Det var en forumit som sällan gjorde utspel och som verkade komma med ett lugn i samtalen oavsett hur hett ämnet en var. I nuvarande forumet så har främst sett hur hon kommer med intressant infallsvinklar och poänger något som jag uppskattar som läsare.

RasmusL: Det är något med RasmusL som gör att jag ballanserar lite mellan att inte hålla med honom och hålla med honom i olika saker. Samtidigt så återstår det att oavsett vad jag personligen tycker om det han säger så skapar det intressanta tankar hos mig som läsare och därför följer jag gärna hans inlägg på forumet och jag upplever att det är främst denna forumit som skapar upphov hos mig att skriva ett svar eller bidra till ämnet.

Genesis: Nu är inte Genesis jätte aktiv på nya forumet men jag försöker följa upp vad han skriver av olika anledningar. Delvis så brukar han tendera att skriva intressanta inlägg men då jag spelar i samma grupp som Genesis i omgångar kan det vara intressant att se hur denne tänker omkring olika fenomen i rollspelshobbyn. Sen är min personliga upplevelse att Genesis kan vara väldigt peppande till forumiter som försöker pröva tankar och idéer något som ger lite extra plus.

En forumit som på gamla forumet var intressant är Recca (vet inte varför hon fallit bort för mig i nya forumet) och anledningen är att hon skapade intressanta utlägg och debatter. Jag visste att när hon skrev något, speciellt i genusfrågor, så skede det saker samtidigt som hon vågar uttrycka sig lite skarpare och utifrån värderingar. Med andra ord Recca är intressant för hon utmanade genom sin ton på ett sätt som resulterade i diskussioner fyllda med såväl känsla som förnuft.

För att nämna någon så

God 45: Haft flera intressanta trådar så jag kikar på det mesta han skriver.

Faehrengaust: Vi verkar ha olika sikter om vissa saker men det mesta han skrivit även om han sagt emot mig har varit vettigt och han verkar alltid veta vad han prater om

Krille: Håller bra ordning på oss när det behövs :)

Johan K

Gammal & dryg
God45, för hans sätt att skriva roliga, smarta trådar.
Krille: För att han har koll, pondus & bara är just Krille.

Minimoni

Homelander
Ymir: För att han skriver mycket läsvärt och oftast inteligenta inlägg. Han skriver en hel del om Eon som är ett av de spel jag gillar. Krank: Ogillade starkt Kranks inlägg när han kom till forumet någon gång i antik tid, nu har det svängt totalt. Även om jag tycker helt annorlunda än vad Krank tycks göra i väldigt mycket så tycker jag att det han skriver är tankeväckande och kul att läsa. Krille: Svårt att inte nämna rollspelens egna guru. Vitulv: När han väl skriver så är det ärligt och kraftfullt, det gillar jag. Arfert: Det mesta denne man skriver är sakligt och värt att läsa, det märks att han är väl bevandrad i livet och har mycket att säga. Har nog glömt många då jag gillar väldigt många här.
Organ said:
"Krank: Ogillade starkt Kranks inlägg när han kom till forumet någon gång i antik tid..."

Naaaawwww du tycker det är länge sedan Krank dök upp på forumet. Det är nästan lite gulligt! ;)
Minimoni said:
Fast det är väl rätt länge sedan?

Jag kom hit 2001 och då var inte Krank här, men han reggade väl inte så långt mycket senare eller? Jag har säkert fel :p
Organ said:
Sant. Men jag har för mig att han bara lurkade under de typ första tio åren.

Vimes

Sillkung
Man Mountainmans inlägg är alltid väl värda att läsa, både innehållsligt och formmässigt skarpa. Förutom de modererande inläggen förstås, som är fulla av plattheter.

Om jag ska välja en alltså. Det finns en drös andra duktiga och intressanta skribenter som är värda att nämnas.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
God45: För han sprudlar av idéer och verkar ha tusen och åter tusen kampanjer igång samtidigt. Undrar när människan sover?

Krille: Han skriver på ett sätt som jag tycker är trevligt, och han är ofta väldigt rakt på sak och kommer till poängen snabbt med vad han menar. Han har även en humor jag uppskattar.

krank: Mest för att jag tycker det verkar som att vi vill spela rollspel på samma sätt. Jag känner igen mig i mycket av det han skriver.

Utöver detta så kan jag nog inte koppla det jag läser till vilken användare det är alls. Det här är de enda användarna vars inlägg jag skulle kunna känna igen utan att veta vem som skrivit det liksom.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag läser de jag spelar med för att känna pulsen för saker som kan dyka upp vid vårt bord.

Jag håller ett öga på vad chrull skriver, oftast står vi för långt ifrån varandra, men ibland står stjärnorna rätt. :).
God45 skriver kul saker, men jag orkar bara genom första stycket. Karln behöver en redaktör med en jättesax.
RasmusL och jag har tillräckligt stort överlapp i spelsmak för att saker han gillar sannolikt skall passa mig med.

I övrigt blir det inte så mycket jag har försökt vidga läsandet till fler användare men det känns alltid som att de:
A) Pratar om saker som inte är relevanta över huvud taget för mitt spelande.
B) Pratar om sådant som avhandlades på gamla forumet och diskussionen bara blir en torftig repris.
chrull said:
Haha, det var en bra beskrivning, jag känner likadant! :D

Ond bråd död

Swashbuckler
God45 har samma inspirerande kreativitet som Rising hade. Annars är det väl ingen som jag direkt måste läsa. Jag läser de ämnen som låter intressanta.

Eksem

Champion
Ja forat orkar man ju inte med längre, men i Vrålan (som ju i hemlighet är det RIKTIGA wrnu) härskar ju BW, Debbie, kloppis, chrull, HEM och såna stjärnor (nu glömde jag säkert nån viktig men ni vet vilka ni är). Och off-forum, som ju är det kanske riktigaste forumet av alla, så härskar Stövelkatten.
chrull said:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Precis som Eksem så läser jag knappt forat längre, dock mest för att jag är mer intresserad av att arra Grottröj, spela rollspel och rita/skriva för min blogg än av att diskutera detaljaspekter av hobbyn just nu. De användare som är mest värdefulla för mig är de som hänger i praten, helt klart. Ingen nämnd ingen glömd.
RasmusL said:
Ge oss namn! Ge oss namn! Ge oss namn! Ge oss namn!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Krille är en av de på forumet som ligger tillräckligt nära min egen spelstil och -smak, och jag får därmed ofta ut rätt mycket av hans funderingar.

God45 gillar jag att läsa trådstarter av, även om jag generellt undviker både att själv gå in i diskussion diskussion med och att läsa efterkommande svar från honom. Han är kreativ och trådstarterna är ofta inspirerande.

Det är ofta intressant att läsa saker som skrivs av wilper, Genesis, RasmusL och några till just för att deras preferenser verkar så helt väsensskilda från mina egna. I mötet med folk som är annorlunda än en själv sker intressant utveckling.

Zorbeltuss

Hero
Jag är som nämnt inte så fötjust i popularitets tävlingar så jag kommer bara nämna de som lämnat oss av en eller annan anledning.

WolmerX, jag minns faktiskt inte om han skrev intressanta inlägg eller inte men jag tror det, iallafall på tiden det begav sig var han den första från forumet jag träffade och vi diskuterade varandras inlägg ganska mycket utanför forumet.
rks, en av de personer jag fått störst mysighetskänsla från över forum och jag var alltid intresserad av hans inlägg.
Walium, våra spelstilar klashade nog totalt och han kunde vara rätt negativ och kontroversiell, men han hade alltid en tanke bakom det han skrev och det var alltid givande att läsa.
Nightowl, den sköna bibliotikarien, han kom alltid med intressanta inlägg och vinklingar.
Vavva, hon hade den bästa förmågan att ta upp saker man inte alltid tänkte på och få dem att framstå så viktiga som de faktiskt är.
Rising, han var en stor person på forumet, allting han sa var inte alltid så genomtänkt eller lättförstått men det var alltid ett inspirerat inlägg.
Arvidos, härlig spelare, härlig spelledare, härlig lajvare, härlig postare, härlig debattör.
2097, hjälpte mig en hel del i en svår situation, hade hon varit kvar eller vi haft fortsatt kontakt hade jag velat framföra att jag skulle göra det samma tillbaka.

Till er alla, jag saknar er.

/Luna Lovegood som förut hette Zorbeltuss ifall någon av er läser och inte känner igen postaren
anth said:
Gud ske lov är det sällan en forumit försvinner fullständigt. Vi i Stockholm har viss kontakt med 2097 offline, de i Ume har viss kontakt med Nightowl, Arvidos dyker fortfarande upp på konvent o.s.v.
Cybot said:
/me saknar Rising. So fucking much.

Rhodryn

Hero
Har inte igentligen någon person som jag anser alltid skriva bra, eller alltid skriva dåligt. Alla har potential att skriva inlägg som är mycket bra och mycket dåliga, och allt där imellan. Så jag försöker snarare värdera inlägget i sig, än personen... inte alltid det funkar... men ändå.

Där emot så är jag rätt säker på att några, eller kanske en hel del till och med, känner att jag är lite väl... verbal... långdragen... för detaljerad, kommer inte till punkt förrän långt för sent... att jag kanske har väldigt snäva och ovanligt... kraftiga åsikter om vissa saker, mm. :p

Och jag är rätt säker på det, för att jag själv känner oftast att mina inlägg är alldeles för stora eller kan vara för "skarpa" eller kanske till och med nerlåtande ibland (vilket är något jag inte vill vara)... oavsätt om vad jag säger är mycket bra eller dåligt (ur min och/eller andas synvinkel). Jag kan spendera massivt med tid på bara ett inlägg, där det slutgiltiga inlägget har förminskats ner till så pass lite som en tiondel av det jag först skrev... och ändå så är det medelandet fortfarande för stort på något sätt.

Jag har nästan inget mellan värde... antingen säger jag för lite, om inget alls för den delen, eller så säger jag för mycket... både på forum, i chattar, messengers, text, eller i verbala konversationer. Jag avundas dom som har förmågan att kunna vara kortfattade, men ändå säga oerhört mycket med det lilla.

Mattis

Swordsman
Storuggla, Chrull, Dante, Vitulv, Eksem, Magnus Seter, Simon, Arvid, Dnalor.

All time: Rising.

Recca

Femme Fatale
Vimes. Bra åsikter för det mesta. Plus en av få personer som blivit avstängd fler gånger än mig. Tack för det. :)
RasmusL. Typ alltid intressant att läsa.
Cissi. Bra åsikter och bra modereringar.
W176. Alltid klargörande.
Tell. Alltid informativt och objektivt.
Eksem. Alltid tänkvärt och bra.
Telephalsion...Okay, vet inte hur hon stavar sitt jävla alvnamn, men hon skriver väldigt läsvärt.
Ymir. Gud alltså, den mannen skriver med glimten i ögat som ingen annan jag nånsin läst, tror jag.
Björn Wärmedal said:
... Telephalsion? Kanske?
Recca said:
Recca said:
*ändrar*