Med tanke på hur många som tyckte saker i den här tråden är jag lite förvånad över att överhuvudtaget ingen haft något att säga om de nya forumreglerna.
Alla kanske är på semester?
Alla kanske är på semester?
Man kan ju faktiskt välja att acceptera och följa regler trots att de inte är de bästa av tänkbara regler eller ens bra. Attityden till reglerna är knappast binär.Fiktionslek said:Well, eftersom man inte kan posta något utan att godkänna reglerna kanske det inte är så konstigt att du inte fått så mycket negativa reaktioner .
Jag håller med, men anser att det kan vara ganska svårt att avgöra uppsåt i de flesta fall. Om man undantar harmlösa barnsligheter som Andys lilla troll-tråd om D&D-forumet för ett litet tag sedan, där han uttryckligen säger att han vill provocera, så brukar man ha ganska svårt att få svart på vitt på att ett troll är ett troll. Jag har till och med anekdotisk erfarenhet av långa, irriterande försvarstal från troll som insisterar att de inte är det.Ackerfors said:Något som slog mig och som jag tycker kan vara intressant att fundera på är om uppsåt ska bestraffas på något sätt. Vad jag menar är att troll ska med trollspö bestraffas, för att uppsåtligt trollande försämrar förmodligen stämningen mer än ouppsåtligt, samt att det är med flit på ett annat sätt.