Det beror ju som sagt på spelets karaktär, men generellt sätt så skulle jag säga att regler för drunkning, eld, köld, svält osv. inte tillför ett spel något viktigt.
En SL kan utan problem hantera en situation i hård kyla eller svältande rp's bättre genom sunt förnuft och bra beskrivningar för spelarna.
Regler gör att man, tror jag, fokuserar fel. Istället för att klamra sig fast vid sin sista livsgnista genom bra rollspelande så blir det ett knippe generella regler som avgör.
Jag säger som någon tidigare sa. Lägg mer krut på ett intro-äventyr eller lite inspiarations berättelser eller något liknande.
Sedan kan du ju skriva en kort liten text om varje "DTR", så att osäkra SL har en liten riktlinje att sikta efter. Om du tycker det tillför något och har lust.
En SL kan utan problem hantera en situation i hård kyla eller svältande rp's bättre genom sunt förnuft och bra beskrivningar för spelarna.
Regler gör att man, tror jag, fokuserar fel. Istället för att klamra sig fast vid sin sista livsgnista genom bra rollspelande så blir det ett knippe generella regler som avgör.
Jag säger som någon tidigare sa. Lägg mer krut på ett intro-äventyr eller lite inspiarations berättelser eller något liknande.
Sedan kan du ju skriva en kort liten text om varje "DTR", så att osäkra SL har en liten riktlinje att sikta efter. Om du tycker det tillför något och har lust.