Nekromanti De utvalda, Daaktron

Mundo

Myrmidon
God jul!

På sida 216 i grundboken beskrivs "de utvalda", individer som berörts av Daak och har fått exceptionella förmågor. De kan förändra världen omkring sig, utföra mirakel och vara i direktkontakt med Daak. De kan väcka döda till liv, bränna syndare till aska, dela hav och klyba berg.
Dessutom får de ofta psykbrut då profeterna och Daak tjatar på dem, de kan få stigmata och få sår på huvud och kropp.
Helt jävla asballt.

Tyvärr finns det inget regelstöd alls för hur man ska göra om man nu känner för att en karaktär ska landa i den här sitsen. Hur tänker ni forumiter? Hur tänker Eon gänget?

Automatiskt 10 Övertag varje gång du använder utvalda mysterier? Hitta på random grejer?
De utvalda har fått tre parafrafer av text och näms ganska så tidigt i religionskapitlet, men näms ingen annanstans mig veterligen.

Kaigon

Helmgast
Armaia påstås vara en utvald. Hon nämns på sida 275 i grundboken.

Vi tänker oss ganska stor varians på utvaldas förmågor. Armaias är troligen en av de svagare. Kan hända att detta hänger samman med vår reboot av Qadosh.

Mundo

Myrmidon
Kaigon;n267579 said:
Armaia påstås vara en utvald. Hon nämns på sida 275 i grundboken.

Vi tänker oss ganska stor varians på utvaldas förmågor. Armaias är troligen en av de svagare. Kan hända att detta hänger samman med vår reboot av Qadosh.
Jo jag såg det senare när jag läste vidare. Hon ger alla i närheten sex övertag när de använder ett specifikt mysterium. Som en levande relik (no pun intended).