Neodraconis
Veteran
Det här är en intresseanmälan till ett rollspel jag tänkte starta om intresse finns.
Rollspelet skulle utspela sig i modern tid och värld och i Sverige, men med en skillnad, vissa personer har övernaturliga krafter.
De här människor med krafter skulle få just dem, genom att manifestera dem. Manifestationen skulle troligen inträffa vid en situation med starka känslor, ilska, sorg, stress eller liknande. De utvecklar då sina gener och blir en av de utvecklade.
Rollspelet skulle då handla om hur människorna hanterar sina nyfunna krafter och om de använder dem för själviska eller osjälviska syften. Några kan göra det för gott, andra ont.
Det är få "vanliga" människor som känner till om de utvalda, men om ordet sprids vidare tilll regeringen eller inte, eller vad som händer annars, är upp till er som spelare.
Rollspelet är friform och vi kommer inte använda några tärningar. Spelet kommer hålla på så länge spelarna själv vill det och när jag känner att vi har tillräckligt med spelare så gör jag själva rollspels tråden.
Man kan även göra en icke "utvecklad" karaktär, då ska man bara ignorera allt om förmåga i mallen nedanför.
Ungefärlig mall för karaktärer. Allt behövs inte fyllas i:
Namn:
Ålder:
Kön:
Personlighet:
Födelsedag:
Nationalititet:
Inställning(God? Ond?):
Förmåga:
Manifestationshistoria(hur det gick till när h*n fick sin kraft):
Manifestationsålder(hur gammal var h*n, när h*n fick kraften):
Utseende:
Position(vart h*n är/bor någonstans):
Sysselsättning(Jobb? Skola?):
Familj:
Intressen:
Styrkor:
Svagheter:
Historia(karaktärens livshistoria i helhet):
Annat:
Om någon har några frågor så kan de postas i den här tråden.
Rollspelet skulle utspela sig i modern tid och värld och i Sverige, men med en skillnad, vissa personer har övernaturliga krafter.
De här människor med krafter skulle få just dem, genom att manifestera dem. Manifestationen skulle troligen inträffa vid en situation med starka känslor, ilska, sorg, stress eller liknande. De utvecklar då sina gener och blir en av de utvecklade.
Rollspelet skulle då handla om hur människorna hanterar sina nyfunna krafter och om de använder dem för själviska eller osjälviska syften. Några kan göra det för gott, andra ont.
Det är få "vanliga" människor som känner till om de utvalda, men om ordet sprids vidare tilll regeringen eller inte, eller vad som händer annars, är upp till er som spelare.
Rollspelet är friform och vi kommer inte använda några tärningar. Spelet kommer hålla på så länge spelarna själv vill det och när jag känner att vi har tillräckligt med spelare så gör jag själva rollspels tråden.
Man kan även göra en icke "utvecklad" karaktär, då ska man bara ignorera allt om förmåga i mallen nedanför.
Ungefärlig mall för karaktärer. Allt behövs inte fyllas i:
Namn:
Ålder:
Kön:
Personlighet:
Födelsedag:
Nationalititet:
Inställning(God? Ond?):
Förmåga:
Manifestationshistoria(hur det gick till när h*n fick sin kraft):
Manifestationsålder(hur gammal var h*n, när h*n fick kraften):
Utseende:
Position(vart h*n är/bor någonstans):
Sysselsättning(Jobb? Skola?):
Familj:
Intressen:
Styrkor:
Svagheter:
Historia(karaktärens livshistoria i helhet):
Annat:
Om någon har några frågor så kan de postas i den här tråden.