Nekromanti Deadlands: Reloaded

G

Guest

Guest
Kan någon ge mig information om detta spel... Eller är det bara en modul till ett spel. Eller hur är det? Ser grymt ut på deras hemsida i alla fall och jag fick en grym mersmak... Varför ska man köpa denna produkt? övertala mig... Förresten så vet jag ju ej om den är släppt ännu...

Storuggla

Champion
Visst ser det grymt ut? Och det är ett spel, och bergis najs eftersom Deadlands är najs. Men tyvärr är det inte släppt ännu. så vi kan nog inte säga om det är bra eller inte...
Dock kan vi se följande på hemsidan:

So what is Deadlands: Reloaded? It's Deadlands re-envisioned from the ground up, using the Savage Worlds rules. It gives you the history of what has happened before, then moves right on with what is happening from that point forward.
It reveals all the major plots, from beginning to end, and doesn't refer you to any other books, existing or in the future.
Det låter ju gott, inga splatbooks eller horder med tilläggsböcker.

Most of you no doubt know that adventures just don't make publishers money. That's why you get huge sourcebooks filled with new rules, the stats for your local innkeeper, and so on. Heck, that's *why* certain games are so complicated--so that they can sell new rules to you in the future.
Heh, lite kul förvisso.

Storuggla, it's all on the webpage, tenderfoot

G

Guest

Guest
Men vad är skillnaden på allting? Savage Worlds, the great railway wars osv... Tillhör alla dessa samma spel eller? Och var när och hur utspelar det sig... Vilda Västern vet ja ju... men vad är så speciellt med att?

Storuggla

Champion
"Men vad är skillnaden på allting? Savage Worlds, the great railway wars osv... Tillhör alla dessa samma spel eller? Och var när och hur utspelar det sig... Vilda Västern vet ja ju... men vad är så speciellt med att?"

Ska jag vara helt ärlig har jag noll koll på Pinnacles övriga grejor, men Deadlands kan jag! Deadlands är ju vilda västern fast med skräck, monster och spelkortskortmagi. Jag kan väl i teorin berätta mer om settingen, men de har bergis jiddrat med den inför Reloaded eller i något supplement...

Storuggla, you pokin' my cows?

Rickard

Urverk speldesign
Nu vet jag inte vem som har skrivit texterna, men det är antagligen Shane.. Han är en skön typ och hängiven sina fans, men än mer sitt rollspel som han en gång helt plötsligt spånade fram och tyckte var en brilliant idé att göra ett rollspel om.. Har snackat lite med honom på forumet.. Tycker han har en skön stil när det gäller rollspel..

Ett rollspel ska göras för att spelas och man ska inte lura på folk moduler.. Jag vet att han skickat pdf-böcker till folk som klagat på forumet (som då fanns på www.gamingoutpost.com innan de började ta betalt) om att böcker var trasiga och varje gång de släppt någon ny regel i en sourcebook så har han även släppt det på hemsidan.. Det är rollspelsskapare ska vara.. Inte försöka lura, utan hjälpa sina köpare.. Pinnacle har nog den bästa servicen jag stött på (fast jag har bara handlat från 3-5 rollspelsbutiker)..

Som jag har förstått det när jag läst här så är Deadlands: Reloaded ett släpp som har med allting som Shane ville Deadlands skulle vara från början.. Det har med reviderade regler (för Deadlands första var ingen höjdare) och hela tidslinjen för världen.. Han har inte haft kontroll över allt och Deadlands har vuxit i en liten annan riktning...

Nåja, kontentan är att det enda man behöver köpa är den boken och då får man med allt..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som direkt tänker skaffa boken