Public service vara eller inte vara.(ett sista OT)
Detta är intressant. Då jag studerar Medie- och kommunikationsvetenskap och ängat rätt stor del av mina studier åt just reklam-TV kontra public service så måste jag bara säga några ord, även om det är långt utanför topic.
Det stora problemet med SVT är att de flesta ungdomar (kalla mig generaliserande, men det är min uppfattning att det är mest vi ungdomar) väljer att inte betala TV-licens, då de anser att det inte behövs och att SVT kommer att finnas ändå. Men detta ska vi inte ta för givet. Så jag säger som så här: Se till att betala TV-licens, och försök påverka SVT genom tittar tittarombudsman och liknande att köpa in de serier ni vill se, så får ni se dem utan reklam. För att om ni inte betlara TV-licens så kommer detta med mer och mer reklam vara en vardag man får vänja sig vid, eller ännu värre, vi kommer att få se TV-shower som är en halvtimma lång reklam, dvs. såpor eller vad ni vill som bara innehåller produktplaceringar, och det är reklamen som bestämmer innehållet, dessa serier är inte långt borta och finns redan i en liten begränsad utsträckning.
Nå, nog om det.
Låt oss alla betala TV-licens och försöka påverka SVT att lägga sina pengar på inköp eller skapande av fler bra TV-serier!
/Å