Min personliga rangordning:Om man ska välja mellan Alien, Mothership och Death in Space, hur ska man tänka då?
Det är just det som gör att jag föredrar Death in Space. Det är avskalat, farligt och skitigt men undviker den i mitt tycke ointressanta, kladdiga skräcken.Death in Space saknar helt skräckfokus.
Skräcken är inte särskilt framträdande i spelet, men det finns en handfull varelser som definitivt går att använda för att skapa skräck-scenarios. Apsis Ape (s. 95) ser ut ungefär som en Alien-xenomorph som har fått lite päls på ryggen. Spelet har dessutom en formgivning som för tankarna till dödsmetall och skräckfilm. Det är dock mer avskalat och sobert (färre typsnitt) än i Mörk Borg. Soundtracket till DiS är ju, talande nog, synthigt, vilket väl illustrerar känslan som spelet förmedlar.Det är just det som gör att jag föredrar Death in Space. Det är avskalat, farligt och skitigt men undviker den i mitt tycke ointressanta, kladdiga skräcken.
Det är ju såklart tråkigt men spelets release (utanför KS) var ju för ganska exakt en månad sedan, så flera månader försenat är det väl inte (än)?Jag beställde det här spelet från Fria Ligan för flera månader sedan, men har ännu inte fått det. Självklart hörde jag till slut av mig och frågade varför och fick då svaret att de blivit tvungna att trycka en ny upplaga. Jag förstår att upplagans omfattning kan vara svåra att planera i förväg (det här är ju dessutom ett helt nytt spel), men flera månaders försening borde åtminstone ha kommunicerats någonstans (lämpligen via mail till berörda kunder). Noterade även att Alphaspel åtminstone tidigare hade ett par ex till försäljning, så jag ångrar att jag inte köpte från dem istället. Nu är jag faktiskt inte ens helt hundra på att jag får det fysiska spelet över huvud taget.
Jag beställde spelet för flera månader sedan och det var också ett bra tag sedan jag såg det hos Alphaspel. Uppfattade svaret från förlaget som undvikande. Därav min undran. Det hade varit bra med info om hur det går med det andra trycket.Det är ju såklart tråkigt men spelets release (utanför KS) var ju för ganska exakt en månad sedan, så flera månader försenat är det väl inte (än)?
Och varför är du osäker på om du ska få det öht? Har någon sagt att du inte kommer få det du beställt?
Det är möjligt att jag kan göra det. Har ju dock fått PDF:n, alltså en del av produkten. Så jag inväntar leverans och hoppas på det bästa. Just nu har jag ändå inte tid att läsa en tjock bok, även om det hade varit trevligt. Om det är pappersbrist som är orsaken till förseningen, så vore det bra att få veta det. Det kan ju dra ut på tiden.Jag är övertygad om att så länge inte spelet skeppats än så går det utmärkt att be Fria Ligan att avbeställa och få tillbaka pengarna, och sen gå och köpa spelet på Alphaspel istället som fortfarande verkar ha sju exemplar inne, enligt sin hemsida.
Forcerad?Schysst, om än en aning forcerad
Tempot i videon känns ansträngt tycker jag, som om Milton stressar igenom recensionen.Forcerad?