Power Metal - inte alls fel, men den får hamna i en annan spellistaJag har dålig koll på metal-genrens underkategorier (vissa älskar jag, de som heter death eller black brukar inte vara min kopp te) men eftersom det här är ett rollspelsforum så måste jag ju tipsa om Bloodbound - Moria. (Så får nån annan berätta exakt vilken subgenre Bloodbound räknas som...)
Phoenix (White Ward) - nog första gången jag hör en saxofon i death/black metal. Det här var riktigt bra. Låten är lite överallt, så att säga.Du kan inte be om metaltips utan att säga vad du brukar lyssna på, då vet man inte vad som är obskyrt nog för att tipsa om utan att förlora sin ackumulerade credd.
Sulphur Aeon är mythos-metal som jag tycker borde ha mer uppmärksamhet än de fått.
White Ward släppte årtiondets bästa album med False Light
Ja, det är nog det mest oväntade jag hört sen Taake gjorde banjometal i Myr (men Taake är en rövhatt som flirtar med nazism och White Ward är nåt så ovanligt som ett band från Östeuropa som aktivt tar avstånd från sånt).Phoenix (White Ward) - nog första gången jag hör en saxofon i death/black metal. Det här var riktigt bra. Låten är lite överallt, så att säga.
Dismember - The god that never was (hela albumet)Behöver mer nya låtar i spellistan.
Så ge mig ett förslag på tung bra death metal musikstycke...
Inte jag som startat tråden, men jäklar vilken grym rekommendation. Tack!White Ward släppte årtiondets bästa album med False Light
Remember remember- the songs of Dismember...Dismember - The god that never was (hela albumet)
Det var där det började för mig. World Eater!Allt med Bolt Thrower! Annars kan man sluta lyssna på Death Metal,
Allt med Bolt Thrower! Annars kan man sluta lyssna på Death Metal,
Det var där det började för mig. World Eater!