Nekromanti Deathknell!

Dimfrost

Special Circumstances
Nu har Deathknell (som är senaste omgången figurer till D&D Miniatures, om någon undrar) äntligen nått det efterblivna bakvatten som kallas Linköping, så jag och walium har köpt varsitt booster. Jag fick en Zombie White Dragon, som förutom att vara riktigt snygg är en köttvägg utan like (130 HP och Fearless för 37 poäng). Synd att det bara är jag som spelar med bågskyttar och magiker, bara. :gremsmile: Annat bra var Skullclan Hunter (20 i skada per attack är vansinnigt mycket i LG för 36 poäng), och Celestial Dire Badger och Warforged Wizard för att de är snygga och häftiga (om än inte nödvändigtvis särskilt bra). Walle fick en Gold Dragon, och en Skullcrusher Ogre som han behövde till sina LE-band (den är otroligt massiv; bara klubban var större än min commander när jag spelade 100 poäng CG :gremlaugh:). Båda drakarna imponerade när vi testade dem, och Skullcrushern gör väldigt mycket skada för att vara LE. Så, vad har ni fått för några trevliga figurer i Deathknell, och vad skulle ni vilja ha? Jag skulle gärna ha en Couatl och lite LG-gubbar med hög AC (typ ett par Dwarf Phalanx Soldiers och en Dwarf Artificer), och kanske en Greenfang Druid som bas för ett nytt warband i CG tillsammans med lite björnar och vargar och sånt. Och Rask, och en gulddrake, och Goliath Barbarian, och...

/Dimfrost

Rising

Vila i frid
Jag har köpt fem boostrar. Rares: Couatl, Dwarf Samurai (suug), Greenfang Druid (ääg), Aspect of Nerull, Goliath Barbarian.

Balla uncommons: Dire Bear, Skullclan Hunter, Warforged Wiz, Dwarf Artificer, Soldier of Thrane, Brinnande skelett, öh, den där ninjan, Whirling Steel Monk, Flind Captain, Grim Necromancer.

Uncommondubletter: Catfolk Wilder (varför fick jag inte två Phalanxer istället?)

Mest Commons: 5 st. Giant Frog, 3 st. Kenku Sneaks, 3 st. Wolfs. 2 st. Bullywug Thug. 2 st. Celestial Dire Badgers (jag är inte hundra på de här siffrorna, men det är något sånt iaf.)

Common som jag hatar: Spellstitched Hobgoblin Zombie. Glad att jag bara fått en.

Stora byten på väg: Min Aspect of Nerull mot två Dire Bears.

Pjäser jag nog kommer använda mycket i framtiden: Greenfang, Björn, Varg, Goliath. Couatl, Artificer och den där commonorchen som blir stark när han träffar med en attack.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Fyra boosters (än så länge):

Rare: Rask, Half-Orc Chainfighter (riktigt läskig CG närstridspajsare); Death Knight (LE tank med skojig spell-like ability, dock dyr); Warpriest of Hextor (schysst LE commander) och Zombie White Dragon (billig CE kötthög).

Uncommon: Skullclan Hunter (grym LG halfling); Dragonblade Ninja (Real Ultimate CG Power); 2 × Undying Soldier (billig CG odöd alver); Voice of Battle (skön CG bard med coola besvärjelser); Wood Woad (en arg stubbe som skiter i commander effects); Grim Necromancer (obegränsat antal curse of impending blades för 35 poäng); 2 × Flind Captain (commander, kötthög, CE); Forest Troll (giftigt CE troll) och 2 × Vampire Spawn (blodsugande CE-fuling).

Common: Celestial Dire Badger; 2 × Ibixian; Timber Wolf; Giant Frog; Goblin Adept; 2 × Kruthik Hatchling; 2 × Skeletal Dwarf; 3 × Spellstiched Hobgoblin Zombie; Bullywug Thug samt 2 × Kenku Sneak.

Återkommer med utförligare recensioner så fort jag faktiskt spelat med dem.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag var skitnöjd efter mina första två boosters. Fick coola gubbar som Grim Necromancer, Champion of Yondalla och Flind Captain.

Idag var jag iväg och köpte två boosters till. Rising tipsade om att väga boostrarna i handen för att känna om det var tunga pjäser i dem (läs: beholder). Tack så jävla mycket för det tipset, jag fick dubbla dire bears.

I övrigt så hatar jag commons i Deathknell. Jag har fyra deathlocks. En pjäs som man absolut inte vill ha dubletter av. Ibixians är rätt ok som dubletter, men jag fattar ärligt talat inte hur man kunde misslyckas så fatalt med att göra en snygg figur av den. Förlagan är kanontuff och det skulle lätt ha blivit en snygg figur av den om man lagt åtminstone lite energi på den.

De figgar (som jag har) som jag gillar mest från Deathknell är Death Knight (fick idag), Champion of Yondalla (jag älskar Halflings och hon är tuff), Flind Captain (rolig pjäs som ser tuff ut) och Grim Necromancer (synd att han inte har warband building, då skulle oändliga möjligheter öppna sig).

Min Centaur Hero skulle jag helst byta bort eftersom han är så ful. Någon som vill ha?

Den pjäs jag helst av allt vill ha är Skullclan Hunter så att jag kan fixa till mitt Halfling-themed warband.

Beholdern skulle jag också vilja ha såklart, även om jag nog inte skulle spela med den så mycket.

- Vulf

Dimfrost

Special Circumstances
Problemet med Champion of Yondalla är väl att hon är så oändligt långsam...

Jag byter gärna till mig Centaur Hero. Dessutom kan jag gärna bli av med min Skullclan Hunter; vi ska ändå beställa fler... :gremgrin:

/Dimfrost

Vitulv

Mjo, Yondalla är långsam. LG halfling som hon är. Men jag vill verkligen lira med mina halflings och då får jag helt enkelt utveckla en taktik där snabbhet inte är viktigt. Halfling Wizard, Halfling Ranger och Halfling Outrider borde kunna tvinga in fienden i närstrid med Champion of Yondalla och Skullclan Hunter, tror du inte?

Hmm, nog borde väl Centaur Hero göra sig bra tillsammans med Frenzied Berserker i ett tvåhundrapoängsgäng?
I vilket fall; vi får se, det är inte varje dag du och jag ses och det kanske finns andra spekulanter på pjäsen i fråga som bor närmare.

- Vulf

Dimfrost

Special Circumstances
Jag vet inte, det känns som att det sällan funkar att vara långsam. Då kommer det bara en Red Samurai eller Gold Dragon eller något och sprutar eld på allihopa. Eller en Drider, eller vad som helst med areaeffekter. Eller Graycloak Rangers för den delen; eftersom de har Hide är de inte rädda för dina haflings som har avståndsattacker.

Men jag ger inte mycket för temaband, så jag är inte riktigt rätt person att uttala mig. :gremsmile:

Centaur Hero är nog bra med Frenzied Berserker, och kanske ännu bättre med en Half-Elf Bow Initiate. Då kan man stå på avstånd och mata in pilar, och sedan har man ändå en fet närstridsfighter om motståndaren försöker gå in i närstrid. Den verkar cool i alla fall, man kan säkert göra något med den. Fast det är klart du ska byta bort den med någon stockholmare istället, vi träffas väl tidigast på LinCon (om du ska dit, alltså?).

/Dimfrost

Vitulv

Jag vet inte, det känns som att det sällan funkar att vara långsam. Då kommer det bara en Red Samurai eller Gold Dragon eller något och sprutar eld på allihopa. Eller en Drider, eller vad som helst med areaeffekter. Eller Graycloak Rangers för den delen; eftersom de har Hide är de inte rädda för dina haflings som har avståndsattacker.
Du har säkert rätt, men det är nog ändå ett kul warband att lira med. De är lite annorlunda och man får tänka efter hur man ska spela så att det inte går på röven. Jag ska öva mot Rising.

vi träffas väl tidigast på LinCon (om du ska dit, alltså?).
Dessvärre ser det inte ut som att jag kommer åka på LinCon, främst på grund av ekonomiska skäl :gremfrown:

Dimfrost

Special Circumstances
Dessvärre ser det inte ut som att jag kommer åka på LinCon, främst på grund av ekonomiska skäl :gremfrown:
150 spänn i inträde och några hundra för tåg från Stockholm (om du inte kan snylta på någon bil)? Det är ju bara ett par boosters mindre. :gremtongue:

/Dimfrost

Vitulv

LinCon [OT]

Jag betalar inte för inträde, men jag känner mig själv. Om jag åker så kommer jag bränna en massa pengar på prylar och dessutom sova på hotell. Jag sover inte i en skolsal med svettiga nördar :gremsmile:

edit: svettiga nördar, inte vettiga

Rising

Vila i frid
Men var det inte du som sa att Couatl sög?
Nä, det var väl Grim Necro och Flinden jag tyckte sög, "för den som bara köper deathknellboostrar", dessutom. Det finns inte mycket att använda i DK med dessa två commanders, och de är de uncommoncommanders man kan räkna med att få.

Couatlen spelar jag ju med, så den tycker jag inte suger. Lite svår att utnyttja commandereffekten på ett sätt så att bandet blir ett riktigt warband, dock. Om jag kör med Warforged Heron och Artificern så är det liksom bara tre snubbar som slåss tillsammans, inte mycket till kombo någonstans.

---

Förresten; jag måste ha varit hög när jag skrev förra inlägget. Kentaurhjälten har jag ju också, å så hade jag visst bara fyra grodor, men också fyra kenku sneaks. Men... vem bryr sig, nåja.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är jäkligt nöjd med min Gold Dragon och min Skullchrusher Ogre. Just nu är planen att bygga upp ett någorlunda vettigt band inom LG också men även att köpa in en Grim Necromancer (en figur som jag tror kan komma att bli riktigt bra i framtiden när det kommer fler odöda) och en Tiefling Captain. Min inköpslista ser ut som följer:

-Lawful Evil-

Grim Necromancer $0.99

-Chaotic Evil-

Tiefling Captain $0.99
Red Samurai $1.30

Totalt: $2.29

-Lawful Good-

Cleric of Lathander "Archfiends" $1.75
Gold Dwarf Fighter "Archfiends" $2.50
Healer "Archfiends" $1.75
Medium Earth Elemental "Archfiends" $2.99

Totalt: $8.99

Aasimar Favored Soul "Aberrations" $0.49
Rhek "Aberrations" $0.49

Totalt: $0.98

Eberk, Adventurer "Giants of Legend" $0.59
Warforged Fighter "Giants of Legend" $1.49
Regdar, Adventurer "Giants of Legend" $0.89
Sword of Glory "Giants of Legend" $1.25
Aramil, Adventurer "Giants of Legend" $0.79
Standardbearer "Giants of Legend" $0.99

Totalt: $6.0

Cleric of Moradin "Dragoneye" $1.25 *
Dwarven Werebear "Dragoneye" $1.25

Totalt: $2.5

Dwarf Axefighter "Harbinger" $1.99

Totalt: $1.99

Dwarf Artificer "Deathknell" $0.99
Dwarf Phalanx Soldier "Deathknell" $0.99
2x Skullclan Hunter "Deathknell" $1.98
Celestial Dire Badger "Deathknell" $0.49

Totalt: $4.45

Ja, jag är en fuskare som tänker köpa enskilda figurer så det så. :gremsmile:
Det finns en tanke bakom de flesta av inköpen men det är nog troligt att jag har glömt den redan i många fall om ni skulle fråga. Priserna är hämtade ifrån Battleworks!.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag köpte två nya boosters idag. Jag gjorde precis som du och följde Risings knep att väga förpackningarna i handen.

Och jag skojar inte när jag säger att jag gjorde precis som du. Jag fick också två dire bears. :gremmad: