Dimfrost
Special Circumstances
Nu har Deathknell (som är senaste omgången figurer till D&D Miniatures, om någon undrar) äntligen nått det efterblivna bakvatten som kallas Linköping, så jag och walium har köpt varsitt booster. Jag fick en Zombie White Dragon, som förutom att vara riktigt snygg är en köttvägg utan like (130 HP och Fearless för 37 poäng). Synd att det bara är jag som spelar med bågskyttar och magiker, bara. Annat bra var Skullclan Hunter (20 i skada per attack är vansinnigt mycket i LG för 36 poäng), och Celestial Dire Badger och Warforged Wizard för att de är snygga och häftiga (om än inte nödvändigtvis särskilt bra). Walle fick en Gold Dragon, och en Skullcrusher Ogre som han behövde till sina LE-band (den är otroligt massiv; bara klubban var större än min commander när jag spelade 100 poäng CG ). Båda drakarna imponerade när vi testade dem, och Skullcrushern gör väldigt mycket skada för att vara LE. Så, vad har ni fått för några trevliga figurer i Deathknell, och vad skulle ni vilja ha? Jag skulle gärna ha en Couatl och lite LG-gubbar med hög AC (typ ett par Dwarf Phalanx Soldiers och en Dwarf Artificer), och kanske en Greenfang Druid som bas för ett nytt warband i CG tillsammans med lite björnar och vargar och sånt. Och Rask, och en gulddrake, och Goliath Barbarian, och...
/Dimfrost
/Dimfrost