När du spelledde mig, vet inte vad det var för spel, nån BRP-variant, vi gick ner i underjorden och det kom hallucinationsgaser.
Nej nej det var inte meningen att verka arg. Jag kände bara det var lite iffy att börja skriva min kritik mot fudgande eftersom du skulle ha kunnat ta det personligt. Det är bra att vi pratar om sausage making på det här forumet. Speciellt när vi är oense om ingredienserna.
Sanningen är att jag har också sett den där videon. Minns inte om det är Matt Colville, Taking 20, eller nån annan av dom YouTube-fuskare som finns där ute.
"that time that you almost killed a dragon". Men det var ju inte det. Om vi ska hitta på såna berättelse för vi tycker dom låter coola så behöver vi inte ett stort och tungt traddigt regelverk. Räcker med nåt som typ Rory's Story Cubes, mycket enklare och friare. Det fantastiska med att spela rollspel enligt reglerna är att det, om man inte fuskar, ibland kan bli situationer som "that time that you almost killed a dragon". Och alla runt bordet, även DM, vet att det faktiskt var så. Och att fejka till såna ögonblick urholkar hur speciella dom är när dom faktiskt händer.