Nekromanti Decemberskryt: Madenburg, undrens stad

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag monterade igår klart version 0.8 av Madenburg -- undrens stad. Den ligger nu på granskning hos huvudförfattaren Nightowl och "oberoende ögat" Leif Eurén. De ska skicka sina synpunkter vecka 2, så om allt flyter läggs Madenburg-PDFen ut på Rävspels webbplats i mitten av januari.

Det här handlar om en illustrerad PDF på ca 20 A4-sidor som beskriver Madenburg, huvustad i furstendömet Telbir. Fokus ligger på stadens intressanta personer, hårdföra komplotter och gillesväsende. Det finns en uppsättning kampanjförslag. Två appendix tar upp hur Vidonias städers fattigaste underklass brukar se ut och hur gillesväsendet fungerar i de flesta små furstendömen.

Jag har också börjat göra en serie korta illustrerade personbeskrivningar av nyckelindivider i Gondicas värld. Den första, av Blå kejsarinnan Vardita, är redan klar och skickad till Tove. Så snart hon hinner kommer den upp på Rävspels webbplats.

Jag har fått InDesign på min dator, så jag slipper layouta i Word. Detta är ett klart steg framåt för mig. Dessutom har jag installerat "Gondica-typsnittet" Caslon.

Nightowl

Champion
WHEEE! (sorta OT)

HJULARN ÄR TILLBAKA! :gremlaugh:

Long time no see, man!

Tillbaka till ämnet och svenskan: jag hoppas du gillar den. Madenburg har vuxit en del sedan jag skapade en tråd om det här. Bland annat finns där äventyrssynopsis, historia, spelteknisk bakgrund och annat matnyttigt.

Erik

Radagast

Swordsman
Finns det några andra planer

Finns det några andra planer att publicera någon ny produkt i tryckt form inom överskådlig framtid? *nyfiken*

// Radagast

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Re: Finns det några andra planer

Det går mycket snabbare att göra en PDF och lägga upp den på webbsajten än att producera en trycksak på papper. Jag har mycket att göra hemma (tre barn) och på mitt mundana jobb (vetenskapsjournalist). Jag tror inte jag hinner göra en trycksak under första halvan av 2005 och längre tidshorisont än så orkar jag inte ha just nu.

Axelsson

Warrior
Re: WHEEE! (sorta OT)

Roligt att vara tillbaka. Har lurkat lite fram och tillbaka det sista, men inte orkat skriva något.
Madenburg verkar ha stor potential och du gör mig bara nyfiknare :gremtongue:

/Mattias

Jocke_898

Veteran
Hej undrade bara va man kan få tag på Gondica typsnittet någonstans .. Iofsj också va man kan få tag på inDesign..
Tacksam för ett svar..... :gremtongue:

Nightowl

Champion
Svar som inte är nåt svar...

Hej!
Jag råkar veta att Anders antagligen inte kommer att visa sig här på ett tag eftersom han har lite annat att göra, och själv kan jag nog inte hjälpa dig. Men efter trettondagen, kanske. Bara så du vet!

mvh,
Erik

Jocke_898

Veteran
OK... visste inte riktigt att det var så dyrt att köpa ett typsnitt...
Men visst... alla har säkert inte en laglig version på Indesign heller.=( :gremcool: