solvebring
Superhero
Okej, Deeds for Dice and Dollars (Google Docs).
Edit: Ogillar man Docs så hittar man en PDF här.
Om:
Allt är inte skrivet ännu, bara de viktigaste delarna.
Vad tycker folket?
Kika på spelet, inte texten. Åt helvete med korr och allt det just nu. Det tar vi sen.
Själv har jag blivit kritisk till hur jag format köpegenskaperna kring dollars och hur rumors funkar. Torr inte det blev som jag tänkte mig, fast jag inte vet vad jag tänkte innan jag satte ihop alltsammans.
Det känns inte tajt och för den delen inte alls stödjande för storyn och konflikterna. Just nu känns det mest som värden som ger fördelar och nackdelar i konfliktslag samt klämmer till huruvida en rollperson kan åka ut eller inte.
Tacksam för allt ni har att ge på det här området.
Jag vill få spelet mer drivande och rörligt, mer story, samtidigt som jag absolut inte vill förlora de här bitarna (conflikts, dice, dollars, rumors) - dock är jag helt med på att forma om dem.
/solvebring som nu tycker sig se att varje spelmakarförsök faktiskt tar honom närmare ett lyckat resultat, sakta men säkert.
Edit: Ogillar man Docs så hittar man en PDF här.
Om:
In this game you and your fellow players will take part as different kind of colorful characters in a pretty recently settled town, somewhere in the western region of America, during the late 1860’s. In other words, you’ll act out the happenings of a gang of thrilling characters in a small newly settled town in the Wild West.
This town is a boomtown, which means that the population and economical growth is sudden and rapid, promising but adventurous. The source of this growth is up to you to decide, whether it’s gold, oil or whatever. People have and will come from all over America to seek their luck and fortune here. Some of them will succeed while others die while trying.
Since it’s so recently settled it’s pretty savage and full of surprises. There’s no real law yet and until there is people will make their own laws here and what goes around comes around. This town is blooming, there’s no doubt about that, though its flowers are deadly and those who fail to watch their back will most likely be part of inaugurate the cemetery.
As you can read this game is about playing vicious, selfish bastards, tearing each other apart through every dark procedure ever thought of. You’ll establish love and hate, both false and true, and backstab each other, as well as blackmail and threat and so on.
The core of this game is strong and triggered relationships, dirty conflicts and the spread of evil rumors. All these things are covered by the rules and the game will lead you through how to make these things, creating your own, dusky campaign.
This town is a boomtown, which means that the population and economical growth is sudden and rapid, promising but adventurous. The source of this growth is up to you to decide, whether it’s gold, oil or whatever. People have and will come from all over America to seek their luck and fortune here. Some of them will succeed while others die while trying.
Since it’s so recently settled it’s pretty savage and full of surprises. There’s no real law yet and until there is people will make their own laws here and what goes around comes around. This town is blooming, there’s no doubt about that, though its flowers are deadly and those who fail to watch their back will most likely be part of inaugurate the cemetery.
As you can read this game is about playing vicious, selfish bastards, tearing each other apart through every dark procedure ever thought of. You’ll establish love and hate, both false and true, and backstab each other, as well as blackmail and threat and so on.
The core of this game is strong and triggered relationships, dirty conflicts and the spread of evil rumors. All these things are covered by the rules and the game will lead you through how to make these things, creating your own, dusky campaign.
Allt är inte skrivet ännu, bara de viktigaste delarna.
Vad tycker folket?
Kika på spelet, inte texten. Åt helvete med korr och allt det just nu. Det tar vi sen.
Själv har jag blivit kritisk till hur jag format köpegenskaperna kring dollars och hur rumors funkar. Torr inte det blev som jag tänkte mig, fast jag inte vet vad jag tänkte innan jag satte ihop alltsammans.
Det känns inte tajt och för den delen inte alls stödjande för storyn och konflikterna. Just nu känns det mest som värden som ger fördelar och nackdelar i konfliktslag samt klämmer till huruvida en rollperson kan åka ut eller inte.
Tacksam för allt ni har att ge på det här området.
Jag vill få spelet mer drivande och rörligt, mer story, samtidigt som jag absolut inte vill förlora de här bitarna (conflikts, dice, dollars, rumors) - dock är jag helt med på att forma om dem.
/solvebring som nu tycker sig se att varje spelmakarförsök faktiskt tar honom närmare ett lyckat resultat, sakta men säkert.