Nekromanti Defcon (PC)

Lorindor

Veteran
Ser ut att vara ett kul spel också.
Jag håller fullständigt med. Att atombomba hela världen tills hela ytan består av glas måste ju vara det ultimata fritidsfördrivet. Spelet har dessutom fått hyggligt bra kritik från flera håll, så jag ska kanske skaffa det, eller i alla fall ladda ner demon och checka hur det fungerar.

Den enda nackdelen tror jag kan vara grafiken som kanske är en aning för simplistisk.

- Lorindor

Hellzon

Långsamma Vargen
Nej, du får hela sydostasien.

Och allvarligt talat, din besatthet av korea kan inte vara hälsosam... :gremgrin:

thark

Hero
It's Global Thermonuclear War, and nobody wins.
But maybe - just maybe - you can lose the least.

Låter som Nuclear War med seriösare grafik. Mao sämre. :)

Rising

Vila i frid
Snyggt som fan, enligt min åsikt. Jag gillar stilen väldigt mycket. Särskilt i videon, eftersom man där såg hur poetiskt långsamt alla robotar rörde sig mot sina mål, för att sedan spränga skitan med stora nimbusar av magnesiumvit, ond, bråd död. Det fick mig att börja skratta.

Jag tror nästan jag gillar det här kalla, strama och opersonliga sättet att döda miljontals oskyldiga människor mer än det cartoonigt putslustiga Nuclear War-sättet. Tja, det tilltalade mig, iaf. Hur spelar det? Någon som kört demon och kan berätta?

Hellzon

Långsamma Vargen
Hur spelar det?
Första halvminuten: Klicka som en tok och placera ut trupper. Skicka skepp till fiendens kust (man kan bara vara två spelare i demot, fullversionen klarar 6).
Andra minuten: Utforska fiendens land med flygplan så du hittar hans byggnader.
Tredje minuten: Spräng skiten ur din nästa med missilsilos. Har du tur kan du nita hans ubåtar också, så har han färre missiler att skicka på dig.

Kort sagt, jefligt stressigt i början, lugnare med tiden. Till slut sitter man bara och glor medan missiler dalar ner mot fiendeland (och ens eget land, för den delen).

Krille

Super Moderator
Jag tror nästan jag gillar det här kalla, strama och opersonliga sättet att döda miljontals oskyldiga människor mer än det cartoonigt putslustiga Nuclear War-sättet.
Jupp, definitivt. Det gav mig vibbar av den gamla Wargames-filmen - man kunde definitivt identifiera sig med generalerna där som bara tittade på skärmarna och såg missilerna flyga över världen efter att ha gett sina sista order, och sedan bara vänta på att saker och ting snöt sig. Tvåspelarvarianten hade en hel del av samma känsla över sig - man rasade upp så mycket man kunde, sedan skjöt man så mycket man kunde, och sen väntade man utan att kunna göra något och väntade på världen att gå under.

Sexspelarvarianten har jag inte provat, men jag fick för mig att det skulle vara lite som det gamla brädspelet Supremacy, som har lite samma kalla opersonliga stil över sig. Det fanns en särskild form av diplomati i Supremacy, där man höll hela spelplanen som gisslan med sina kärnvapen. "Hörrödu, jag gillar inte alls att du har gått in med dina trupper i USA. Du flyttar ut, nu, och jag vill ha Mexico och Latinamerika som krigsskadestånd, annars bombar jag hela världen åt helvete!" Jag har fått intrycket att Defcon har lite samma stämning och samma sorts domedagsdiplomati.