Nekromanti Definitionen av en Forumit.

Wictor

Warrior
Jag har funderat på en sak. Var går egentligen gränsen mellan att vara en forumit och att bara vara en person som hänger på forumet? För vi ska faktiskt vara ärliga, det finns forumiter och så finns det de som inte är riktigt lika mycket forumiter.

Har sökt men inte hittat någon antydan att denna diskussion skulle ha varit uppe förut. Om så skulle vara fallet så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag slösar på ert liv.

Ost

Warrior
En "forumit" är en som går och funderar på sådana saker. En person som "hänger på forumet" är en som bara fäller mer eller mindre spydiga kommentarer till forumiters funderingar.

G

Guest

Guest
Nädu jag tror inte att jag är forumit, vilket antagligen de riktiga skulle kunna intyga, och jag tänker väl på sånt ibland.

Organ

Out of time, out of mind
Var går egentligen gränsen mellan att vara en forumit och att bara vara en person som hänger på forumet?
Finns det en sådan gräns? Är inte definitionen av "forumit" helt enkelt "en person som hänger på forumet"?

/Anders

Rosen

Myrmidon
Re: Jag antar att min humor är för svår

Inte värre än min...

Min första tanke var ungefär "Forumit är en grå och brun mineral som slungades ut i rymden när planeten Forum exploderade. Den avger en speciell strålning som inte har någon märkbar effekt på grisodlare och andra vanliga människor, men som kan försvaga heliga härskare och gudakonungar. Forumit återfinns ofta i mörka hålor där den vaktas av små graemlins."

--
Åke

Rising

Vila i frid
När jag säger "forumit" så menar jag bara forumsbesökare. Nä, förresten, registrerade forumsbesökare. Det är nog det enda krav jag ställer.

Ska det vara något annat krav så... är det om jag vet ungefär vad personen är för en gök. Om jag kan sammankoppla honom/henne med någon särskild åsikt/intresse eller inlägg i största allmänhet.

Men nej, jag vet nog exempelvis inte riktigt vad du är för en (eller nja, iom detta så har jag ju lagt dig på minnet) men du är ändå en forumit.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Snicksnack!

För min del så finns det ingen gräns mellan "forumit" och "en person som hänger på webbplatsen". Näh, för min del är alla registrerade på webbplatsen forumiter och forumiter är bara ett ohyggligt mycket smidigare ord för en person som hänger på webbplatsen, en registrerad användare på webbplatsen och vad det nu mer kan tänkas finnas för omständiga versioner av samma sak.
Dvs, alla är vi forumiter i la familia här på Rollspel.nu.

Rickard

Urverk speldesign
"En forumit är en person som nämns i denna tråd ."
Ok, jag kan inte säga att du har fel, för min egen definition är att en forumit är en användare som skrivit något på forumet.. Fast en smalare definition för just den länkade tråden är "forumsprofil".. Där kan de flesta hamna.. Själv lägger jag märke till nya användare efter bara några inlägg, om de är tillräckligt utstående.. MrG och Jonas Karlsson som exempel.. Den senare "förvisades" förvisso till indiespelsgruppen efter ett tag..

/Han som IRL brukar känna igen nicken men aldrig komma ihåg vad personerna står för

Feuflux

omjonasson.se
Jag har funderat på en sak. Var går egentligen gränsen mellan att vara en forumit och att bara vara en person som hänger på forumet? För vi ska faktiskt vara ärliga, det finns forumiter och så finns det de som inte är riktigt lika mycket forumiter.

"En forumsbesökare som de andra känner till är en forumit."

Det där hittade jag precis på, givetvis kan det inte krävas att alla andra måste känna till honom eller henne för då får vi inga forumiter alls (eller kanske en, Krille). Men vid någon gräns så är man så bekant för omgivningen att de minns ens namn och lyckas associera det med något.

Wictor är ett gränsfall för mig, jag blandar ihop dig med Wilmer för tillfället och har egentligen ingen koll på någon av er. Däremot är du "forumiten med näs-avataren" :gremsmile:. Det är du dock inte ensam om då hellzon kör den stilen med. Hellzon har jag träffat irl och då blir man forumit på stört. (Sen räcker det ju inte med att jag tycker att nån är forumit för att man ska bli det...)

Det var en massa svammel... det finns nog ingen klar gräns för mig riktigt, men jag kallar inte alla som är reggade på forumet för forumiter utan för mig krävs det att (en del av) omgivningen har ett hum om ens existens.

Johan K

Gammal & dryg
Egentligen så är det vääll ingen större skillnad tycker jag, alal här är vettiga & trevliga tycker jag. Sedan att jag icke håller med alla i allt är väll en annan sak..
Kanske man kan säga att en forumit är nnå som varit här länge, skrivit mycket, (ö)känd på forumet :gremgrin: & linande saker.

/ Johan K, som för övrigt har köppt en ny kamera idag

Wictor

Warrior
Wictor är ett gränsfall för mig, jag blandar ihop dig med Wilmer för tillfället och har egentligen ingen koll på någon av er.
Jag brukar också blanda ihop mig själv med Wilmer faktiskt. Skönt att jag inte är den enda. Ibland så kan jag bli riktigt förvånad när jag tycker mig ha skrivit en massa inlägg i en tråd som jag inte ens vet vad den handlar om.

Hellzon och jag får nog ta en duell nån dag för att avgöra vem som får vara personen med näsan.

G

Guest

Guest
En forumit är en del av forumsbefolkningen som nämns mer än en gång i trådar den inte har sagt något för att diskuteras eller bara visa ett exempel, är det bara en gång är det nämligen möjligt att de är grisodlare.
Undantaget skulle jag säga är wrnu forumet om det gäller denna personens aktioner.

Hellzon

Långsamma Vargen
Näsfaktor 50

Hellzon har jag träffat irl och då blir man forumit på stört.
Yay!
Och så mina 5 öre: jag håller med Feuflux. Om andra känner till en så är man forumit.

/hellzon - blandar för övrigt ihop Wictor med både Wilmer och wilper.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
För att vara forumit krävs:
* Att man har rekommenderats av tre andra forumiter.
* Att man har svurit eden.
* Att man har mött Vulf man mot man och överlevt.
* Att man har genomgått Den Femfaldiga Förnedringens Rit.
* Att man känner till handslaget och de hemliga orden.

Jag skulle kunna ge en närmre beskrivning av processen, men då skulle Yassilus vara tvungen att döda mig och radera inlägget. Och det vill vi ju inte.

Nightowl

Champion
Bobby Lögnaren?

Att man har mött Vulf man mot man och överlevt.
Hade du skrivit "besegrat honom" hade jag varit säker på att du ljuger, nu är det bara en allvarlig misstanke. Jag menar, mött Vulf man mot man och överlevt?

Erik, bara om man är en pirat eller ninja!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Bobby Lögnaren?

"Erik, bara om man är en pirat eller ninja!"

Ssssch! Avslöja inte de hemliga planerna. Skeppen är inte redo än, och vi måste slipa våra kaststjärnor. Sedan ska världen få se...

Rickard

Urverk speldesign
Re: Bobby Lögnaren?

"Jag menar, mött Vulf man mot man och överlevt?"
Jag har spöat honom... i Magic och jag vet "massor" av personer som spöat honom i DnD-minis, så jag vet inte om det är sååå svårt.. :gremgrin:

/Han som borde sova