Nekromanti Dehär me 2 SL [SPOILER]

Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Jag hoppas de i min spelgrupp (förutom Berserk) förstår att inte läsa det här *tuggar frenetiskt på Legioths ben ifall han kommit såhär långt* /images/icons/sick.gif

Ja, hursomhelst tänkte jag ta upp frågan om dehär med två SL igen. Jag och Berserk håller på att planera en kampanj till jullovet, där vi ska ha två SL, och just nu funderar jag lite på vilket praktiskt tillvägagångssätt som är bäst.

Vi har låtit de fyra spelarna göra varsin hjälte (vi spelar DoD -91). Dessa hjältar kommer till en början att sammanföras, för att de ska rädda världen (enorm överraskning /images/icons/devil.gif). Därefter kommer de att splittras, så att varje hjälte får en ny grupp på fyra följeslagare, ordinära personer (spelade av de tre resterande spelarna och en av SL). Vi kommer att köra så att vi SL tar två grupper på var, där varje grupp måste utföra en sak på var för att rädda världen. Där kommer den av oss som är medspelare i gruppen ha möjlighet att påverka små beslut som är viktiga, utan att lägga sig i huvudhandlingen för mycket.

Vi kommer också kanske att spelleda ytterligare en grupp (min gamla rollspelsgrupp, om dom ställer upp) som kommer att spela mörkerextraordinära rollpersoner, som kommer att försöka lägga käppar i hjulen för våra hjältar.

Det som jag nu funderar över är hur man bäst ska gå tillväga när man har två SL och en grupp. Berserk funderade som så att en av oss tar hand om striderna och den andra miljöbeskrivningen (eller hur det nu var). Tycker ni det verkar bra eller har någon provat på nåt bättre sätt med två SL?

Förresten, om ni nu svarar på dehär, kan ni vara så vänliga o inte skriva nåt väldigt avslöjande i rubrikerna... Legioth är en nyfiken fan /images/icons/wink.gif
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
413
Location
Huskvarna, Småland
Tips & Ideer

OK, ett par tips:
1. Kom överens om saker som måste hända, saker som måste vara samma.
2. SL:a precis som vanligt. Varje SL tar hand om sin del av gruppen.
3. Lita på att den andra SL sköter sig. Det är du och din grupp som är det viktiga.
4. Plåga Legioth. (skämtar bara... /images/icons/tonguea.gif)
5. Rykten som berättar om vad de andra gör livar upp spelet när de olika grupperna inte träffas.

Det var det jag kom på så där på rak hand, hoppas de hjälper lite. Tänkte dubbel-SL:a själv på lovet med Nightfang, CoC-äventyret som kördes på Lincon i år...
 

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Re: Tips & Ideer

Försök också ha någon form av kommuniktaion mellan er det är viktigt så att ni vet vad den andra gruppen har gjort för det kan trots allt påverka lite hur äventyret flyter på....
tips...
2 datorer med nån chat emellan....... så man kan spela realtid mer....
 
Top