entomophobiac
Low Prep High Play
Alltså, som jag använder tänket så fungerar det som följer:
*Du har två värden mellan ett och fem. Ju högre dess bättre.
*Lägg ihop dem.
*Försök slå under eller lika med med T10. Ju högre du slår dess bättre.
Och uppenbarligen kan då inte en klåpare - någon med exempelvis fyra som totalt värde - slå ett särskilt högt resultat, eftersom siffrorna begränsar honom.
Så "differensen" man pratar om behöver bara kräva ett visst resultat i form av en viss siffra på tärningen. Då ser man direkt om man lyckats eller inte. För det det rör sig om är att man begränsar tärningsslaget åt båda håll - både uppåt, med färdighetsvärdet, och nedåt med någon sorts tröskelvärde.
*Du har två värden mellan ett och fem. Ju högre dess bättre.
*Lägg ihop dem.
*Försök slå under eller lika med med T10. Ju högre du slår dess bättre.
Och uppenbarligen kan då inte en klåpare - någon med exempelvis fyra som totalt värde - slå ett särskilt högt resultat, eftersom siffrorna begränsar honom.
Så "differensen" man pratar om behöver bara kräva ett visst resultat i form av en viss siffra på tärningen. Då ser man direkt om man lyckats eller inte. För det det rör sig om är att man begränsar tärningsslaget åt båda håll - både uppåt, med färdighetsvärdet, och nedåt med någon sorts tröskelvärde.