Nekromanti Delning av Eon-forum ?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Hej.

Jag har ett förslag, men först...

*trumvirvel*

Problemet.

(Det kanske bara är jag som tycker att följande är ett problem)
Har ni märkt att på dom senaste månaderna så har det följaktiligen sprutat ut nya inlägg på Eon-forumet ?
Detta är väl bra i sig, men det innebär att vissa trådar uppmärksammas inte alla gånger eftersom det kommer så hemskt många nya trådar och inlägg ovanför som trycker ner inlägg, så att folk inte längre uppmärksammar dom.
Jag har råkat ut för detta, och min kompis ermine har råkat även råkat ut för detta ett par gånger.

Förslaget:
Sortering.
Kort och gott. Dela upp Eon-forumet i underforum.
Förslagsvis ett för "Regler" och ett för "Mundana", vill man göra sig riktigt säker så kan man kasta in ett "Övrigt" också, men det kanske inte behövs.

Någon som tycker som jag ?

/Naug

Krille

Super Moderator
"Har ni märkt att på dom senaste månaderna så har det följaktiligen sprutat ut nya inlägg på Eon-forumet ?"

Jag tror att det till stor del beror på ett antal nya Eon-spelare som har hittat hit. Tag det lugnt, bara. Snart lugnar de ner sig. :gremwink:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jodå =)

"Jag tror att det till stor del beror på ett antal nya Eon-spelare som har hittat hit. Tag det lugnt, bara. Snart lugnar de ner sig."

Det får vi hoppas, annars får vi tukta dom tills dom blir snälla, fina och framförallt tysta :gremgrin: *letar reda på sina hårdhandskar*

/Naug

Morgoth

Swashbuckler
Re: Delning av Eon-forum ? [OT]

Varför inte ett forum där finniga trettonåringar kan diskutera vapenskada i allsköns ro, och ett där Ymir kan predika ondska? :+)

chrull

Stockholm Kartell
Men var lägger man då inlägg om regler som rör världen?

Frågan har tidigare kommit upp och svaret blev då nej, jag skulle tro att samma svar med samma argument dyker upp nu.

chrull

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kan detta inte till viss del bero på att många nykomlingar ställer alla rollspelsrelaterade frågor på Eon-forumet istället för på något av de andra? Tyvärr är det en hel del stackare som inte vågar sig ut på de övriga forumen trots att det inte har något att frukta. Eller har de? :gremsmile:

Helmgast
Nej!

Gör som jag, visa de 16 senaste trådarna. Om grisodlarna bara diskuterar det allra nyaste så kan väl vi ändå diskutera gårdagens ämnen. Eller?

Dessutom så kan man ju som Chrull skriva inlägg som rör både Mundana och reglerna (exempelvis magireglerna är anpassade till båda två).

Detta är inget problem enligt mig, ska det komma ett nytt forum får det väl bli Mutant. Eller?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
I något av forumen.

I något av dom. Gränsfall förekommer alltid när man försöker dela in saker i kategorier, det får man ta.

Men man får väl avgöra, om frågan mestedels rör reglerna i sig, så ställs den på regelforumet. Om den mestadels berör reglernas konsekvenser för Mundana. Då får man ställa dom på Mundana-forumet.

Det var i alla fall min tanke.

/Naug

Azagthoth

Myrmidon
Re: I något av forumen.

Det kommer inte att ske någon uppdelning av Eon-forumet. Att folk av ren lathet inte orkar ändra om i sina inställningar eller kika längre bort än det som ligger framför näsan kan vi inte göra någonting åt, men vi tänker verkligen inte underlätta för dessa latmaskar...

King Kromm

Hero
Men skäms på er!

Gnälla över aktivitet på forumet på detta viset, och än värre... Intrigera mot de stackars nybörjarna för att få tyst på dem! Skäms!

Hoppas att det finns någon annan som njuter av den aktivitet som man faktiskt kan hitta på eon forumet...

King Kromm

Hero
Re: Nej!

Gör som jag, visa de 16 senaste trådarna. Om grisodlarna bara diskuterar det allra nyaste så kan väl vi ändå diskutera gårdagens ämnen. Eller?
Visar faktiskt de 25 senaste trådarna, dels pga av att jag inte är här varje dag, men endå gärna läser gamla trådar, och sen dör ju inte alltid alla trådar jättefort...

Troberg

Sinister eater

Du vet vel ätt du kan visa trådar som varit aktiva de senaste X dagarna. På så sätt poppar en tråd upp i listan så fort det kommer ett nytt inlägg i den, även om den är förhistorisk.

King Kromm

Hero

Nej, kände faktiskt inte till det, men det funkar rätt bra så här också, och dethar hänt att jag läst längre bak än bara de 25 senaste trådarna, eller 50 för den delen, även om jag bort ser från många trådar helt, pgaav att dom verkar ointressanta...

Johan K

Gammal & dryg
Nä, tror inte det..

Tror att det skulle bli lite för mycket aav det goda om man skulle splitta upp Eon-forumet.
Det är ju alltid skoj att det kommer många disskutioner där.