Nekromanti Demodags igen …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu har även mitt andra band spelat in en demo: »Tomodachi o go-shookai shimasu. Skällgumse san desu.«.

Fyra låtar finns att belyssna här.

Låtarna är färdigmixade men inte färdigklippta, men jag orkade inte vänta med att lägga upp dem.

Johan K

Gammal & dryg
Hörru Dante !
Det här var ju inte så illa pinkat alls faktsikt. Det här är sådan musik som jag med gott samvete mycket väl skullle kunna tänka mig att köpa.
Man får ju hoppas att man nån dag kan få se er lajv åxå.. Hojta till om du nån dag skall lira neråt skåneland.

Gastono

Hero
Alright, har lyssnat.
Rätt najs måste jag ju säga :gremsmile:
Spelar själv i ett band med ett par instrumentella likheter till detta, kanske lite mer åt rock-hållet dock.
När kommer vi få se er på scenen då?
Något planerat kanske, rentutav? :gremlaugh:

Säg till när ni lägger upp mer vettja, ni lär ju få er egen lilla fanclub på wrnu :gremwink:

Organ

Out of time, out of mind
Det svänger! Låter lite pixies tycker jag fast lite mer melodiöst.

/Anders

Basenanji

Postd20modernist
Finemang! Nu: Intervju!

Coolt, Dante! Slå dig ner i plyschsoffan med röda läderdetaljer och sippa på rockstjärnedrinken. Tänd en Lucky strike och se blasé ut- det är dags för rockstjärneintervju!

Hur har ni spelat in?

Vem gör låtarna?

Vad betyder japanskan?

När ska ni spela live?

Övrigt: Snygga körer på "Marion", taktarten på första låten- hemligt, men väldigt coolt! :gremlaugh:

/Basenanji, nyfiken

Dante

Staff member
Re: Finemang! Nu: Intervju!

Hur har ni spelat in?
Basjanne tog med en massa prylar till repan där vi mickade upp trummorna och spelade in live direkt till hårddisk, men bara sparade trummor och bas. I repan la vi även på rundgångsgitarren i »Battle Star«. Sen lades övriga gitarrer och sång i Jannes hemmastudio.

Vem gör låtarna?
Fredde som sjunger och spelar femsträngad gitarr skriver låtarna, men alla är med och arrar och förändrar. Det finns två låtar till, men man får bara lägga upp fyra låtar kostnadsfritt på Purevolume.

Vad betyder japanskan?
»Låt mig presentera min vän. Det här är fru Skällgumse.« såklart. Duh!

När ska ni spela live?
Så fort vi får (och hittar en till gitarrist). I’ll keep you posted.

Gastono

Hero
Re: Finemang! Nu: Intervju!

Så fort vi får (och hittar en till gitarrist). I’ll keep you posted.

Kan ju bara säga att det är ruskigt synd att ni lirar i stockholm.. annars hade jag haft möjlighet att söka in :gremwink:

Dante

Staff member
Nya låtar (samt om Göteborg) …

Ur en rent rock ’n’ rollisk synvinkel är det synd att jag inte bor i Göteborg. Jag tycker fan att alla bra svenska band kommer från Sveriges baksida nuförtiden. (Fast Skällgumse ska förstås ändra på det :gremsmirk:.)

Jag har för övrigt lagt upp två helt färdiga låtar på Purevolume nu (och gjort dem nedladdningsbara).

Dansson

Veteran
Tufft, det svänger ju. :gremsmile:

Angående den där sidan, kan man slänga upp sin musik hur som helst där? Eller kostar det en massa guld som på demoradio.se, eller voolife.se heter de väl nu?

Jag har ett par låtar med mitt gamla band som ligger och inte gör någon nytta på burken. Någon stackars vilsen själ kanske kan få ut något av dem. :gremwink: :gremtongue:

- Dan, före detta brölare, eller vokalist heter det kanske...

Dante

Staff member
Fyra låtar gratis, efter det kostar det pengar.