Nekromanti Demon: the fallen?

Dr Ikusha

Veteran
Har ett tag funderat på att köpa WW:s Demon: the fallen, och tänkte fråga om någon har köpt/läst/spelat det och vad han/hon i så fall tyckte om det. Även totalt fördomsfulla synpunkter av personer som inte alls är insatta kan vara intressanta. :gremtongue:

Ymir

Liten kantbaron
Även totalt fördomsfulla synpunkter av personer som inte alls är insatta kan vara intressanta.
Jag tyckte det blev en mystisk ras för mycket i WoD - Changelings och Hunters var redan på gränsen, liksom. Speciellt som alla maskerar sig som människor, demonerna med. Framförallt fick jag dock intrycket av att Demon hade en alldeles för kristen/bibliskt mytologisk världsbild för att gå ihop med min mer Lovecraftianska uppfattning av WoD. Således, helt enkelt, köpte jag aldrig Demon. Kindred of the Easts demonvärldar som beskrivs i den lysande modulen 'Thousand hells' var ändå helt oefterhärmliga.

- Ymir, hade inte intresset eller behovet, helt enkelt

Havoc

Swordsman
Ska duköpa Demon så får du skynda dig. Spelet säljs inte längre av White Wolf så det enda du kan få tag på är det som finns kvar ute i butikerna.

MovinGalt

Warrior
Jag vill påstå att jag tror mig ha spelat det, men det var ett bra tag sen. Och det lilla jag minns var bara att det var liiiite för episkt för min del. "Jaha, han sprängde bara NY. Kom igen, vi drar"- var vår ungefärliga spelstil. Men det var kanske bara vår SL (som brukar vara extremt episk av sig) som hade lite extra skoj. Men jag tycker att det finns betydligt bättre rollspel från WW.

Lycka till

/MovinGalt

Lycan

Hero
Det är en tyngre, fläskigare, vildare version av Vampire.

Kan tillfredsställa samma behov som ovanstående, men är sämre på intrigerandet och ränksmiderierna eftersom de sociala struktrurerna, jämfört med V:tM, är barnsliga och klumpiga.

Jag har svårt att tänka mig ohumoristiska Demon-scenarier, där man spelar demoner. Finns ganska mycket spännande mytologiskt idéstoff i boken.

Mest känns det som en upprepning, en usel uppföljare...

Rekommenderas inte. Eventuellt som rekreation för pretentiösa wåddare som känner för att flippa ut lite och slakta oskyldiga med spindeldemonmonster med coola superkrafter.

- Lycan

EchonCique

Hero
Rekommendation: Köp Ej.

Rekommendation blir motsatsen om du gillar
a) Bofferspel
b) Übermäktiga karaktärer
c) Trivial metaplot
d) Dålig utvecklingspotential

Detta baserat på vad jag läst om spelet och vad jag fått för uppfattning när jag bläddrat i det.